fredag 5 september 2008

Tacka vet jag Regular

OK, det är lika bra jag erkänner. Jag avskyr att tanka bilen. I Stockholm hade vi en bil trots att vi bodde i innerstan. Maken pendlade med den till jobbet så det var sällan jag körde den. Därmed tankade jag inte särskilt ofta heller. Det var kanske det som var själva problemet. För när jag väl kom till macken nån gång kunde jag aldrig komma ihåg om jag skulle tanka 95 eller 98. Till slut blev det liksom en grej, och jag kunde absolut inte med säkerhet säga vilket. Ibland ringde jag till maken eller mamma eller nån annan jag visste inte skulle sluta älska mig om jag frågade nåt så dumt. Och varje gång så tänkte jag: det här kommer jag INTE glömma nu. Eftersom 95 rimmar på 75 och det är ju mitt födelseår. Eller var det såhär: eftersom 98 rimmar på 88 som är min favoritglass...

Här i USA behöver man bara veta att det ska vara Regular, mycket enklare! Dessutom behöver man inte slå in sin pinkod på kreditkortet. Som tur är - för sedan 2 dagar blandar jag ihop siffrorna och kan inte komma ihåg rätt ordning.

Vad är det för fel på mig? Eller får ni också hang-ups på nåt sånt här vardagligt? För övrigt vill jag bara tala om att jag hade femma i matte...

8 kommentarer:

anna of sweden sa...

Känns igen (tyvärr).
Hade också femma i matte ... :)

Ann Charlotte sa...

Jag hade streck i matte och jag kommer ihåg sånt, ha ha ha.

Anonym sa...

jag kommer inte heller ihåg bensingrejen och har också behövt ringa o fråga...! men sen kom jag på att det STÅ på insidan av tanklocket - hurra!

sara sa...

Lina -jag är precis lika dan!!! I dag när jag skulle tanka innan resan till Gävle så stannar jag på Statoil och hoppar ut lite stressad. Då säger en kille -"du har ju tanklocket på andra sidan". Haha säger jag och skyller på att jag är tjej. Slår sedan in pin-koden tre gånger och har tydligen kommit ihåg fel och kan inte testa fler gånger......som sagt...du är verkligen inte ensam och det känns skönt att jag inte är det heller. Puss

Unknown sa...

jag har ju inget körkort så jag kan inte känna igen mig på bensin grejjen men ja virrighet i största allmänhet hör ju till haha..

jag brukar inte länka så här men ja här är vad jag råkar ut för då och då...
http://hyperballad-poetry.blogspot.com/2008/08/hjdar-dag.html

i matte a hade jag godkänt... thats it, ingen mera matematik för mig.

hoppas att helgen har varit bra!
kram

Anonym sa...

Haha, jag har hört att det är åldern och att man är små barnförälder. Helt enkelt att det skall få plats med så mycket information och komihåg grejer....
Du är absolut inte ensam.
Panik är att behöva byta någon pinkod på vad det än må vara så nu, om jag måste så tar jag en som jag redan kan!!
Din blogg är så kul kvällsläsning!

Kram din mattekompis från gymnasiet
med en 3 i matte!!

m family goes västerut sa...

Åh så kul med hälsningar från alla möjliga håll. Tack ALLA, ni gör mig så glad. Tine, kul att få en hälsning från en gammal gymnasievän! Kan du inte maila så vi kan prata lite mer privat?
Kram på er!

Anna sa...

Jag hade precis samma problem förut, men sedan vi köpte en flexifuel-bil så löser det sig. Då vet man att man alltid kan välja E85, den BLÅ pumpen. Jag var inget geni i matte och klarar inte sånt här HELLER, ha ha.