måndag 8 september 2008

Nya postrutiner

När jag gick på gymnasiet hade vi en amerikansk utbytesstudent i min familj. En dag hittade vi hans brev hem till USA i vår egen brevlåda. Då skrattade vi åt hur tokigt det var. Nu är det jag som går här nästan varje dag och lägger brev hem till Sverige i min egen låda.

Det är för övrigt ett jättesmidigt sätt att samla in post till postkontoret. När nu ändå en brevbärare är ute för att lämna, så slipper en särskild bil åka runt för att hämta. Något för Sverige att ta efter tycker jag.

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Jag är helt fascinerad av det systemet! :) Väldigt fiffigt.

Zun sa...

Tack rara för den fina awarden!

Kram Zun

Anonym sa...

Hallå!
Kul att du hittade in till mig :) Var befinner ni er under sommartid? Gissar att det är stuga på landet som gäller? ;)
Ha det gott!
Kram, kram!