torsdag 18 september 2008

Handskrivna Ekologinyheter

Tänk er ett 4-sidors handskrivet brev från en kär vän, det kan inte bli bättre. Det kom från en tjej som har en stor plats i mitt hjärta och som jag delade skolåren med. Hon skrev och berättade att de har startat en ekonomisk förening tillsammans med några vänner för att gemensamt köpa in ekologiska varor. Det låter väl härligt? Som hon skrev "man får göra det man kan". Det är så sant. Man får faktiskt ta och göra det man kan. Fast oftare!

Har börjat hitta några gröna alteraniv här i väster. Nästa gång jag behöver schampo ska jag till exempel ta och pröva John Masters Organics, ett amerikanskt ekologiskt alternativ i skönhetsdjungeln.

TACK L FÖR DITT BREV. Glad att jag har dig.

1 kommentar:

Zun sa...

Va? Stryker du inte sänglinnet?!!!! Ha ha, inte jag heller, men min kära mor får kryp i kroppen när hon ser mig vika ihop nytumlat sänglinne och ställer sig gärna(?) och stryker åt oss när hon får tillfälle. LYX!

Kram, Zun