tisdag 2 september 2008

Sköna svenska pudlar

När vi som bäst planerade flytten hit till USA så slog det lite slint hos mig. Det kändes som att det som jag inte köpte med mig från Sverige, det skulle jag inte få tag på här.... Eehh? Angående kläder till killarna var jag rädd att när jag kom hit till vår nya lilla lilla stad så skulle det inte finnas annat än vida mjukisbrallor i babyblått. Detta inföll samtidigt som många barnklädesbutiker på nätet hade julkalender. Kalendrarna innehöll varje dag ett nytt bra erbjudande som gällde i 24 timmar, med först-till-kvarn-principen och hela baletten.

Tidigare under hösten hade jag köpt varsin Shampoodle-dress till killarna härifrån. Så plötsligt kom ett bra julkalenderserbjudande från denna hörna som jag bara inte kunde motstå. Jag älskar Shampoodles muddar och annorlunda form. Så, jag slog till på två stycken nya pudlar. En svart (break dance) till storebror, som nästan redan hade vuxit ur sin gråa. Och en likadan (icestorm) till mig själv. Det blir alltid bäst när jag köper mina egna julklappar tänkte jag kort och gott. Och om jag nu dessutom skulle bli hemmafru ville jag iallafall vara en snygg sådan...



I början använde jag min nya dress ofta. Kanske kände jag mig inte riktigt lika snygg som jag hade tänkt, saknades möjligen ett par decimeter på min benlängd för att mudden skulle komma till sin fulla rätt... Men ändå! Den är härlig. (inte jag på bild, lånad från Shampoodle)

Fick en fråga från Zun om Shampoodles kläder. Generellt tycker jag att storlekarna är rätt små och muddarna är smala så om man ligger på gränsen rekommenderar jag absolut att ta den större. Jag har varit jättenöjd med våra dressar med tanke på kvalitet, tvätt osv. Men storebrors svarta byxor gick faktiskt sönder i sömmen mellan mudd och ben ganska fort. Och tyvärr ligger de fortfarande och väntar på att jag ska orka laga dem.... Vi får hoppas att det bara var ett måndagsexemplar. Kanske någon annan som har erfarenhet?



Provade förresten byxorna på lillebror häromdagen för att kolla storleken och de mindre passade numera bäst på huvudet... Kanske kan vara bra om vi ska på kanin-maskerad?



Såg att Shampoodles nya dressar har dragkedja i jackan. Det önskar jag att det hade varit på våra. Bra förbättring!!! Nästa gång jag beställer en dress får det bli en Rocky II, jättesnygg! Och vill de sälja ännu mer till mig ska de även sälja byxor separat, då hade jag köpt flera stycken. Tips till er kära pudelmakare! (Bild lånad från S)

Tänk att ett inlägg om håriga hundar kan bli så långt, jag är inte direkt hundens bästa vän annars...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillar våra kläder!
Det har blivit lite korrektioner i mudd storlek och annat, och nu finns de i ekologiska tyger också.
Säg till om du inte orkar laga byxorna, de ska ju inte släppa i sömmarna, så vi skickar gärna en ny om vi har kvar i storleken.

Jakob på shampoodle

m family goes västerut sa...

Hej Jakob!
Tack för din hälsning och erbjudande att reklamera byxorna. Självklart ska jag ta och försöka sy igen där tyget har gått sönder. Det är precis i linje med sömmen så det ska nog gå. Måste bara konsultera min händige make... Fortfarande har vi för varmt här för att dressen ska komma till användning, men snart så.

Bra att ni har ekologiska tyger nu. Fortsätt göra sköna bedårande kläder.

Hej från L

PS Såg förrsten att ni har återförsäljare i USA!