torsdag 25 september 2008

Smile!

Vad är det med amerikanska barn och fotografering? Så snart de befinner sig framför en kamera så tar de på sig sitt Pepsodent-leende och rätar på sig. När lär de sig det eller ligger det i generna?

Vi fick hem storebrors skolfoton häromdagen. Det var hemskt. Han gav verkligen "jag sålde smöret och tappa pengarna" ett ansikte. Eller "det här är det mest förödmjukande någon har gjort mot mig". Såå, vi gjorde ett nytt försök idag. Inte för att mina killar måste le och se söta ut, utan för att ha ett minne från skolklassen (bilden hamnar i skolkatalogen) som inte påminner om de jobbiga dagarna utan som vi kan titta på och komma ihåg andra saker. Så idag tog vi ett nytt kort, utan pepsodent-leende och med ihopsjunken hållning men iallafall med ett neutralt uttryck. Jag behöver väl inte säga att lillebror sken som en sol och sa "mer, mer" när han hoppade ner från foto-pallen. Cheese!

4 kommentarer:

Unknown sa...

camino är min nya favorit, en tidning som inspirerar till en hållbar konsumtion och ja en bra livsstil på ett kul och snyggt sätt...
låter ju knepigt men kolla deras hemsida!

http://www.caminomagasin.se/

sitter här och jobbar med det riktiga paret tofflor nu, lite stressigt för de som gifter sig och ska få dem gifter sig på lördag.. haha

ha en mysig helg!!

Victoria sa...

Haha, det är alltid problem när det är fotografering på gång! Vi brukar skicka med en lapp där jag skriver typ att killarna inte behöver tokskratta utan bara le lite grann. Det brukar bli bra.

Anonym sa...

Visst är det märkligt att de alltid ler så att man nästan ser visdomständerna! Om vi säger "american smile" eller "Britney Spears leende" till våra barn så blottar de tänderna och får en lätt manisk blick i ögonen. Hur kul som helst!

Pernilla sa...

He he. När jag hade skickat med ett kort till min high school år ansökan så log jag inte på det. Jag hade ju för bövelen tandställning, finns inte en chans att en SVENSK 15-åring frivilligt visar upp den. Min värdfamilj som ändå valde mig hade fått kommentarer från vänner som löd ungefär såhär "she looks like a bitch"... :)