torsdag 11 september 2008

Senaste hundmodet



Idag när jag var i ett shoppingmall så tittade jag på skor i en butik mitt emot en djuraffär. Vad tror ni jag får se? Jo, en hundvagn i skyltfönstret. Det var väl för att jag tidigare idag skrev om damen med hundvagn i Chicago.

Så nu letade jag lite på nätet och se så många olika varianter man kan välja till sin älskling. Det är säkert lika komplicerat som att välja barnvagn. Det är kanske inget konstigt med en hundvagn, jag kanske är en utomjording i det här fallet, men jag har aldrig tidigare sett det och aldrig tänkt på att det skulle finnas... Här är ett urval från Just Pet Strollers. Vilken skulle ni välja?





Intresserade svenskar kan gå in här och beställa en doggie jogger vagn som den nedan för endast 2995:- Då kan man ta med sig sin skadade hund, sin lille valp alternativt katten på en joggingtur. Att jag aldrig hade tänkt på det...

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Hm, frågan är, skapar man ett behov eller finns det ett???

m family goes västerut sa...

På hund-shop.se läser jag att vagnen är till när hunden är skadad eller för valp som inte kan gå så långt. Alternativt innekatt.

Pernilla sa...

Men HERREGUD!!!