onsdag 17 september 2008

MALMÖ EXPRESS

Vår hyresvärd var här idag och sågade ner resterna av vårt fina päronträd som blåste ner häromdagen. Han hade två finfina medhjälpare som var hemma från skolan idag. Och så en servitris som bjöd på svensk lingondricka. Lingon hade han aldrig hört talas om. Jag tror han gillade det, men han sa inget...

När vi gick ut efter lunchen såg jag en DHL-lapp på dörren. Vi hade missat ett bud. Och jag blev så nyfiken för jag har inte beställt nåt. Sökte på trackingnummer på DHLs hemsida och nu är jag ännu mer nyfiken! Paketet kommer från Sverige! Det skickades från Malmö i måndags. På två dagar har det kommit hit. Jag som inte ens känner någon som bor i Malmö. Vad kan det vara? Har inte en aning. Nu får jag hålla mig till tåls till imorgon när de gör ett nytt försök att lämna. Känns som dagen före julafton. Håll med om att du också är lite nyfiken nu, eller hur?

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha det verkar ju super spännande, varför får man inte fler överaskningar bara sådär...?

onekligen skriver fantastiskt bra och jag skrattar högt varenda gång, tror jag läst allt tillbaka till början - nästan iaf.

nu ska jag kika på kroken här nedanför, den ser väldigt fin ut!

kram

anna of sweden sa...

Spännande, spännande! Såg du på min blogg vad jag fick idag? Tänk att man kan bli så glad för en hälsning hemifrån!