torsdag 18 september 2008

Sist till kvarn vinner!

Idag gjorde jag några otroliga fynd. Eller vad sägs om 3 månaders träning på gymmet här i området för ynka 6 dollar. Eller en ny frisyr för 5 dollar? Jag köpte tre stycken av den sistnämnda. Nej, inte peruker, utan presentkort på klippning hos en frisör här i "stan".

Det var nämligen auktion på Newcomers club som är en förening för alla nya i stan, såväl utlänningar som amerikanare. Jag var med för första gången. Det gick till så att en mängd skänkta varor (både saker, lite hembakat och presentkort) stod uppradade på bord och så gick man runt och skrev upp sitt namn och sitt bud intill den vara man ville köpa. Efter en viss tid var budgivningen slut och då fick personen som skrivit högsta bud varan. Alla ser allas bud så det är lite sist-till-kvarn-principen som gäller. De olika borden hade olika slut-tider så det var rätt mycket aktivitet och lite spänning (om man vill kalla det så) hela tiden. Ett roligt upplägg tycker jag!

Annat jag bjöd hem var ett kermaikfat för 20 dollar, ett set med japanska papper och solfjäder för 7 dollar, en broderad tavla för 5 dollar, en middag för 2 på en av de bästa restaurangerna här i "stan" för 30 dollar, och sist men absolut störst - en antik strykbräda för 5 dollar.

Man kan aldrig få för många strykbrädor, eller hur ;) Ska prova att ha den som sideboard i matrummet. Annars för den bli arbetsyta i nya sy-rummet. Det står ett namn och årtal på den, men jag kan inte se om det står 1935 eller 1955. Den står iallafall stadigt även på heltäckningsmatta. Bara en sån sak är väl värd sina fem dollar tycker jag.

4 kommentarer:

decoinspo sa...

Ha kul grej. vart gick pengarna, var det nagon valgorenhet?

Anonym sa...

Å vad kul! Kan vi inte få se lite bilder?

Anna sa...

Ja snälla visa bild på skrykbrädan. Vilken kul auktion, jag älskar ju själv att fynda. Mina senaste kalasfynd är ett kakfat för 1 kr och vaxduk för 10 kr på Rusta! Apropå vaxduk så såg jag att Mingla-mönstret finns som förkläde nu också, fanns på bild i senaste Föräldrar o barn. Kram!

Pernilla sa...

Kul grej!