lördag 27 september 2008

Spärra in mig!

Igår kväll var jag med lillebror på TJ Maxx till klockan halv nio. Jag som brukar undra vad det är för idioter som tar med sina barn så sent ut i affärerna... Det är så att jag har några presenter att köpa. Då blir jag som galen. Jag borde spärras in. Åtminstone mitt kreditkort!

PS Nu har jag packat upp shoppingpåsarna, och jag har gjort det igen! Köpt mig en bedårande cool klänning! I storlek 110. Hur tänkte jag då? Att den var sydd av ekologiskt tyg och därmed inte alls onödig? Att den kommer inspirera mig till att bli kläd-designer? Att färgerna ska skapa harmoni i rena feng-shui-andan? Att den kan bli en bra present till Mollie om 3 år? Eller kan det vara så att jag inte tänkte alls...

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Du kan ju alltid rama in den och göra en finfin tavla av den! :)

Helena V sa...

Hej!
Jag är en av de galna föräldrarna som har sina barn med sent i affären. Som egoist låter jag lillskrutten sova lääänge på dagen så jag kan skriva... Sen lägger han sig med mig. Då han inte går på dagis så funkar det bra för oss...
Däremot är vi snåla i vardagen och sen lägger vi massa pengar på resor. Kanske man tycker sig ha råd att byta blommor runt huset (som grannarna) varje vecka om man skippar resorna... Hmm.

Anonym sa...

men det var ju ett fynd:-) tänk så mycket pengar du har sparat....tänk att man alltid kommer hem med något "fynd" när det är rea eller man hamnar i en billig affär. Du är inte ensam!

/ A