söndag 14 september 2008

DUMMA IKEA

Jag höll på att tappa hakan. Damen i kassan hade slagit in en artikel för 30 dollar två gånger vilket jag upptäckte av en slump när jag sneglade på kvittot efter att ha betalt. Och hon kunde inte rätta till det. Nej, jag var tvungen att gå till återköp och säga att hon tagit betalt en gång för mycket och där få pengar tillbaka. Ni vet hur lång kö det brukar vara på återköp. En lördag! Eftersom det rörde sig om en utlämingsvara hoppades jag att de i den disken skulle kunna hjälpa mig. Killen var mycket förstående och gick och pratade med en dam på återköp. Men nej, jag fick stå i kö som alla andra. 40 minuter senare fick jag tillbaka mina pengar. Dumma dumma IKEA som inte tar bättre hand om sina kunder än så när de själva klantar till det, och dumma mig som inte ställde till med världens scen. Ibland tror jag att det är vad som krävs här.

Det var jag och en annan svensk mamma som idag tog en dagsutflykt till IKEA. Vi hade bara med oss hennes lilla 5-månaders-världens-lugnaste-och-mest-harmoniska-gulletjej. Det var med andra ord en vuxenutflykt och det var härligt att kunna prata ditt och datt i lugn och ro. Gulletjejen i baksätet hörde inte av sig annat än att hon hostade två gånger. Men gullfias storasyster ringde på mobilen och lovade dyrt och heligt att aldrig mer säga mallgroda om mamma, bara hon kom hem nån gång... Och inte bajskorv heller för den delen!

Så, imorgon blir det till att skruva ihop en IKEA-möbel igen. Jag har bestämt mig för att göra om gästrummet till sy- och fixar-rum. Det kommer ju ändå inga vänner och hälsar på.... Och när mer i livet bor man så stort att symaskinen jämnt kan stå framme? Jag tar tillfället. Kanske lär jag mig att fålla och sick-sacka på kuppen.

3 kommentarer:

decoinspo sa...

Hej,
na du Marshall bor ha samma om det loggan ar med blatt vill saga. Det ar TJ Maxx syster till det battre far jag nog saga. Som sagt HG ar samma grej. Otroligt mkt skrap men ocksa en och annat fynd. Speciellt till jul, pask, halloween om man nu vill smycka amerikanskt...
a du IKEA har i FL har jag svurit manga ganger over. I CT, NJ och NY hade jag aldrig nagra problem men har nere lever dem sitt egna lilla liv...Grrr
Ha en bra dag!

Unknown sa...

åh ikea i ett nötskal, vare sig det är hos er eller här i sverige...
mycket krångel för ingenting.

Anonym sa...

Hej vad gulligt! Att du varit ute och åkt till IKEA med mitt lilla barnbarn...Jag mötte henne dagen efter hennes födelse. Såg direkt att detta var en alldeles speciell liten flicka ...för hon var precis som "Moma" när Moma var liten. Samma näsa, samma lugn. Var ute och åkte båt med henne i somras. Inte heller jag hörde ett knyst, hon bara sov och log. Little Miss Sunshine, coolast av alla.
Underbar Blogg du har! Kommer att titta in då och då. Extra roligt att du umgås med min dotter. Ha det gott! Ni är så duktiga mammor båda 2.