måndag 15 september 2008

Pjätteryd på väggen



Det tog lite emot.... Som konstnärsdotter är det inte utan lite magknip som jag handlar tavlor på IKEA. Tavlan på bilden hänger nu ovanför sängen. Den påminner om allén mot kyrkan där vi gifte oss. Och jag har redan vant mig vid att det är en enkel reproduktion som hänger där. Den lär finnas i tusentals andra hem. Men vad gör väl det? Den blir inte fulare för det. Jag är bara lite fånig. Och istället kan jag glädja mig extra mycket åt de fina original jag har. En av mina favoriter är gjord av Torsten Jurell. Mer om honom en annan dag.

Har ni någon favorit-tavla hemma?

1 kommentar:

Unknown sa...

uggle tavlan som jag skrev om idag är en av mina favoriter.
men sedan har vi en från ikea som är av en fotograf som jag nu glömt namnet på med en bro på... mycket vacker - på tal om ikea tavlor då.. haha
kram