söndag 30 november 2008

Vinn en julklapp!!

Jag har den stora äran att få lotta ut superduperbra julklappar så här före jul. I samarbete mellan tidningen Bo & Jobba i Birkastan, Polkadot Design och mig har du chansen att vinna fina saker.



- Påslakanset till spjälsäng från Polkadot Design
(valfri färg, värde 429:-)
- Mössa och byxa Lucky Dragon från Polkadot Design
(valfri färg/stl, värde 318:-)
- Fyll-i-boken Personligt från Glimra Förlag
(av L.Michelin/J.Sahlin, värde 145:-)

Kolla in Polkadots modeller och färger här eller på Tomtebogatan 23. Boken kan se mer av här eller på 49 kvadrat på Sankt Eriksg 88.

Alla kan vara med! Gör såhär:
¤ Lämna en kommentar här på bloggen. Ange vad du vill vinna och varför. Glöm inte eventuell färg och storlek. Om du inte har länk till egen blogg så uppge kontaktuppgift. (Det går också bra att maila)
¤ Du kan få dubbel vinstchans på två olika sätt. Ditt svar räknas 2 ggr om du ger mig ditt bästa Birkastans-tips eller om du länkar till tävlingen på din egen blogg (ange det i kommentaren).
¤ Alla svar som lämnas senast 11 december är med i utlottningen. Vinnarna meddelas här på bloggen på Lucia och vinsterna skickas ut portofritt inom Sverige så snart vi har fått leveransadress.
¤ LYCKA TILL!

42 kommentarer:

Anonym sa...

*L* ... jag kan rapportera från Birkastan att just nu öser det ner snö :) Må gott. Jag ska absolut följa din blogg :)

♥ Fyra årstider sa...

JAg har inga småbarn längre, men det var minsann en mysig tävling.
Kram Lotta

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vad skönt att det går bra för storebror i skolan! :-)
Jag har ju inga barn men vill gärna vara med och tävla ändå! Om jag vinner vill jag gärna ha ett brunt påslakanset för kommade bruk, tycker brunt är en fin färg :-)
Länkar självklart på min blogg!!
Hoppas du har kryat på dig och att ni har en härlig helg!
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Jag du har rätt...länkar på min blogg Fyra årstider..och hoppas på en fylla i bok.
Kram Lotta

Pernilla sa...

Åh. Jag ville ju vara med men jag har för stora barn. och den fina boken har jag ju redan. ;) KRAM! Kul grej!

Hallonmamma sa...

Vill så klart vara med och tävla om dessa underbara vinster!
Tänk vad fin min dotter hade blivit i kläderna från Lucky dragon!!!
maria@bjarenet.com

HELENA ERIKSSON sa...

Va kul! Självklart vill jag vara med! Jag tävlar isf om en finurlig Fyll-i-bok, älskar att fylla i och skriva...Länkar gör jag oxå på min blogg!
Kramar från snökaos i Västerbotten / Helena

Anonym sa...

Jag vill också vara med!
Det bruna till sprälsängen såg underbart ut!

josefin@skemail.se

Moodboardwithflowers sa...

Å vilken fin vinst! Och kul att jag hittade hitö. Jag har inte vart här inne förut och jag måste verkligen berömma dig för fint arbete. Jag vill gärna vara med och tävla om ett påslakan som skulle passa toppen bra i lillans säng. Ett turkost skulle passa kalas! Hoppas att du haft en underbar helg. Tävla gärna inne hos mig också.

Anonym sa...

men... jag kan ju inte välja! boken har jag ju redan fleragånger om men... nä jag tror jag önskar mig ett bäddset till skruttens säng. varför? för att alla vi har är ärvda och inte alls lika fina... färg? surprise me :)

Unknown sa...

jag ska genast länka till tävlingen och polkadot sängkläderna är ju väldigt fina - speciellt i den gröna färgen som matchar vår fondvägg i sovrummet!

krya på dig!!
kram

Maria sa...

Hej! Hittat hit för första gången. Trevlig blogg!
Och så var det tävling precis nu, jag vill gärna vara med och min önskevinst är den där boken där man kan skriva in personliga saker.

Jag hade faktiskt turen att vinna både bäddset och spjälsängsskydd från Polkadot bara två dagar innan min minsta tjej föddes (men hon är 2,5 år nu). Dte var lyxigt!

r e b e c k a sa...

Hur ska man kunna välja när alla priserna är så fina?!
Jag slår väl till med påslakansetet i brunt med rosa prickar och jag länkar i min vänsterspalt för en extra vinstchans! :)
Hälsningar
Rebecka

Anonym sa...

Hej! Vilken mysig tävling! Så svårt att välja! Skulle jag vinna önskar jag nog helst ett påslakanset. Har ingen blogg, så här är min email: tzakina@hotmail.com

kram Anneli

Anonym sa...

Så trevligt att hitta hit, till din trevliga blogg! Jag fullkomligt ÄLSKAR påslakan från Polkadot. Har kikat länge på dem! Tror min 2 månaders prins hade vilat fint på det underbara turkosa!

susannasusanna75@hotmail.com

Nena in da USandA sa...

Vilka fina saker, såklart att jag vill vara med och tävla!
Problemet är att välja vad jag vill tävla om... Å andra sidan brukar jag aldrig vinna nåt så det spelar egentligen ingen roll.

Men OM jag vinner så skulle jag helst vilja vinna ett grönt påslakanset som skulle matcha vårt överkast, dessutom är jag lite trött på övriga påslakanset som är från IKEA...
(Men jag skulle även bli superglad över ett grönt set i stl 74/80, den typen av byxa finns inte här och de jag har med hemifrån börjar bli för små.
Eller varför inte en bok för den delen (har ju inte så mycket tid för sånt men den kanske går fort att fylla i?...))

Hur som helst så har jag länkat från min blogg.

Kram/Magdalena

Anna sa...

Hej vilken fin blogg du har!
Jag vill vara med och tävla och om jag vinner önskar jag mej ett brunt och vitt prickigt påslakanset. Det kommer att ligga hos min 8 månaders dotter som isf hade fått nåt annant än mamma´s sydda lakan. =) Tack för att man får vara med!

Länkar på min blogg!

www.obianna.blogspot.com

Anna

Min rosendröm sa...

Jag vill garna vara med och tavla.
Jag gillar s'ngkladerna och garna i turkost. Jag har foresten bott fem ar pa tomtebogatan och har en blogg sa da borde jag kvalifiseras till tre lotter... hihi.

Nu ska jag kika vidare pa din blogg.

/tindra som jag

Lena sa...

ja vad tusan, jag tävlar då :) Jag älskar grönt så allt sånt funkar ;)

Linda sa...

Vår yngste skulle sussa gott i ett grönt påslakanset ifrån polkadot. Något icke arvt från storebror skulle vara lyxigt.

Och om Pappa får behålla jobbet kommer vi flytta in i vårt hus till sommarn då skulle det ju bli en grund för resten av inredningen i det egna rummet.

*kram*
från en läsare som precis hittat hit via en länk om tävlingen. Nu ska jag kika vidare

Anonym sa...

Å, vilka fina saker! Väntar efter två års längtan, väntan och önskan äntligen barn! Jag skulle så gärna vilja ha ett brunt påslakanset! Det skulle vara perfekt i lill*ns säng! saca78@hotmail.com

Moodboardwithflowers sa...

jag ska länka också såklart..

Marie sa...

Vilka jätte fina priser. Självklart vill jag vara med och tävla nu när jag hittat hit. Ett påslakanset i turkost vore inte fel eftersom våran lilla Algot har spjälskyddet av samma märke.
Självklart länkar jag från min blogg
http://inredningsdrommar.blogspot.com/

Barn & Inredning sa...

Hejsan!!
Vilken underbar blogg du har här!!
Jag vill gärna vara med och tävla,gärna om ett påslakanset till min lille kille,vi försöker få ett fint rum till han & något rymligt ...trots att han knappt har 10kvm...
Ett turkost lakan,hade passat kanon:)
Länkar på min blogg

Ha det så bra
Mvh Malin

Anonym sa...

Underbara vinster! Just hittat hit, trevligt :) Har själv bott i Marblehead, MA i ett år som au pair. Hoppas ni trivs med ert liv over there! Jag vill vinna ett Polkadot påslakan till min lilla Ester, jag är besatt av prickar... Ett brunt vore fint. Kram Pernilla (pillanlandstedt@hotmail.com)

Anonym sa...

Åhh vilka fina vinster måste ju försöka mig på tävlingen.

Blivande moster vill ge bort något med stil,
särskilt nu när hon ska flytta många mil.
Om jag turen hade och vinna fick,
skulle det bli något i brunt med prick.
Det skulle bli en snygg och skön gåva,
något mjukt och lent där den lilla kan sova.

Kram Linda (lindacalmunger@hotmail.com)

Anonym sa...

Vilket underbart pris! Jag vill gärna vinna priserna till mitt och Tommys kommande barn. Jag är inte gravid, men vi längtar både efter att skaffa barn. Det skulle vara en perfekt start för den lille.

Jag har även länkat: http://tjohalia.blogg.se/tavling/2008/december/vinn-produkter-fran-polkadot-design.html

Kram Sandra

Camilla sa...

Vilken underbar tävling, jag vill gärna vara med och tävla! Om jag skulle ha turen att vinna önskar jag mig påslakanen i rött/vitt, hoppas hoppas...! Länkar även i min blogg! :-)

Anna sa...

Jag är med och tävlar, har länkat
http://molnboanna.blogg.se/2008/december/polkadot.html

Jag skulle gärna vilja vinna ett påslakanset till min son, vi har precis renoverat hans rum och det går i blått och lite grönt,ett grönt påslakanset skulle bryta av så fint.

info@annakarlsson.se

Anonym sa...

Åh, vilka fina priser!

Jag vill gärna vara med och tävla och OM jag vinner skulle jag helst vilja ha ett påslakanset i färgen rosa till min lilla prinsessa!

anonitota@comhem.se

Anonym sa...

Jag skulle vilja vinna boken,fyll i personligt.
En bok som jag skulle ge min syster som ska åka till USA som barnflicka.
Jag tror att vi vuxna är så dåliga på att skriva om oss själva. Så jag hoppas att hon får lite tid för sig själv och kan plita ned några rader i den när hon är borta i "Staterna".
Länk:
http://olelsi.blogg.se/2008/december/ohh-den-har-tavling-far-ni-inte-missa.html

Kram Nettan i Hälsingland.

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag skulle vilja vinna ett påslakansätt i brunt till min lilla bebis som kommer i april :)

bengtsson.ida@hotmail.com

Its a house sa...

Jag skulle vilja vinna det gröna påslakanssetet då det skulle passa perfekt till hennes svarta spjälsäng! Hoppas på tur!

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med och tävla. Och om jag vinner vill jag gärna ha boken.

Något om Birkastan vet jag inte, så jag länkar istället;)



(eva_champion@hotmail.com)

Anonym sa...

Såklart vill jag vinna, och gärna ett lakanset i brunt. Såååå sött !

Lycka till med husfrulivet "over there" - kollar gärna in och kollar hur det går för er. Har bott i Minneapolis, Denver och Seattle - och allt är ju liksom inte som hemma, men bra på ett annat sätt. Spännande !

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej!

Vilken tur att jag hittade hit :-D.

Jag är jättegärna med och tävlar. Om jag skulle vinna så önskar jag ett påslakanset i brunt - det är ju såå fint! Dessutom skulle det passa alldeles utmärkt i lille sonens säng *håller tummarna*

Ha en toppendag!

Anonym sa...

Åhh Tacl för tipset!!! Självklart vill jag vara med och tävla...Om jag vinner vill jag ha ett brunt påslakan set till spjälsäng!! Lill älsklingen fick en ny fin spjälsäng av sin käre morfar igår och det vore ju härligt att få bädda den med fina Polkador påslakan =) Och naturligtvis länkar jag till tävlingen..kram från oss

Anonym sa...

Om vi vill vara med ?
Det var mig då en dum fråga fnissar.
Fast i den här tävlingen är det Bambi som testar lyckan på självaste ett års dagen :=)
Hopas att det är ej försent att vara med att tävla har haft full rulle hela dagen :0).

Om Bambi vinner vill hon ha ett brunt polka dot påslakan till hennes lilal spjälvsäng att sussa sött i ( fast hon sover fortfarande tryggt i våran säng ;)
Matchar snyggt med våra bruna påslakan vi har med prickar dock inte polka dot utan second hand dot hi hi hi hi hi ;)


Kärlek Mamma Jessica och Födelsedags tjejen :0)


Psssst såg att du var med och tävla om Lego tjejen hoppas du vinner

kram

Anonym sa...

En tävling mitt i prick!

Om jag skulle vinna, vore den här gravida tjejen en mycket lycklig vinnare av Polkadots rosa lakanset för spjälsäng. Den lilla beräknas komma den 15 april :-)

Julhälsningar
Kati(kati.lundberg@gmail.com)

Anonym sa...

Hej!

Boken skulle jag vilja vinna.

mvh Nanna nannae@live.se

Unknown sa...

Oj oj, klart att jag vill vinna ett påslakan till spjälsängen. Måns vill ha ett brunt eller turkost!

Jag tipsar alla som inte besökt Rörstrandsgatan i Birkastan att gå dit och spana in alla små restauranger och butiker!

m family goes västerut sa...

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD. Vinnarna meddelas här och via mail/blogg på lördag.