torsdag 27 november 2008

Vuxna barn med sugrör



Hur kommer det sig att ALLA dricker med sugrör här. Ja, alltså inte ALLA BARN, utan ALLA ALLA. Själv tycker jag att det ser roligt ut när vuxna sitter på restaurang med kalasrör. Eller straws som det heter här.

Jag har några teorier på varför det är så:
- man är rädd för baciller och tycker det känns hygieniskt
- det är så mycket is i allt och den vill man inte råka hälla ner i urringningen
- det är svårt att släppa taget om barndomen
- man minskar risken för rynkor i ansiktet
- det har bara blivit så, ingen funderar på varför (utom jag då!)

Någon annan som har en teori?

Bild lånad härifrån.

8 kommentarer:

r e b e c k a sa...

Det slog mig också nån gång när jag var på McDonalds (i Sverige dock) att varför ska jag som vuxen dricka med sugrör, men fick snabbt svar på frågan när jag tagit av locket och grabbade tag i den mjuka pappersmuggen som bara vek ihop sig... fanta är kladdigt... ;)

Anna sa...

Det är jobbigt att höja armen upp och ner för att föra glaset till munnen, kanske?!

Victoria sa...

Jag tror att det har att göra med isen. Det är svårt att dricka "ordentligt" med glaset fullt av is. Läpparna typ domnar ju! :o)
Happy Thanksgiving!

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. jag tror som Anna att de är för lata och sen har det nog att göra med att allt är så STORT där borta för vem kan dricka ur en pappmugg stor som en hink utan att spilla på tröjan? Det är där sugröret kommer in..
Ja oj vem ska jag skicka till.. tror jag ska vara lite ego och njuta av dem själv.. hänga på ett snöre i köket.. får se om jag kan slita mig från något och kanske skicka..

Kram Sara

Mia sa...

Hamnade här av en slump och har nu suttit och läst en bra stund. Vad spännande det låter att dra ut på äventyr med hela familjen gentemot jag som alltid fått åka ensam.
Har dock inte kommit till varför ni åkte? Jobb?
Har varit en hel del i USA, trivs bra därborta. Vilken del av landet befinner ni er i?

Kram Mia

Anonym sa...

På snabbmatsställena använder jag alltid sugrör...men det är för att det gör så ont när mina enorma tänder kyls ner. Ha en underbar helg! Kram Anna

Anonym sa...

När jag var i USA senast förstod jag att de tror att det blir mindre "socker-belastning" på tänerna om man använder sugrör. Inte vet jag om detta är sant, men den familj vi besökte förklarade det så. Låter rätt knäppt.
//Carina i Värmland

Anonym sa...

Jag menar tänderna och inte tänerna, ibland är jag för snabb...
//Carina