lördag 15 november 2008

Beas utmaning - projekt 2 - en ganska ful strumpa

Julstrumpa är inget vi har anammat tidigare, men i år ska vi fira en äkta amerikansk jul hos en amerikansk barnfamilj och då gissar jag att vi inte kommer undan längre. En strumpa i rött och svart coolt tyg hade jag sedan tidigare som jag fyndat i personalshoppen men vi behöver ju två. Så, det fick bli veckans utmaning att sy en till julstrumpa av material jag redan hade hemma.

I fredags kväll var jag och lillebror själva, så med hans hjälp sydde jag en grön strumpa i tyg av siden och filt. Den är ganska ful faktiskt, men den kommer att fylla sitt syfte.

Det bästa med projektet är att jag slipper köpa en strumpa som antagligen inte kommer att användas någon fler gång. Prisbesparingen är dock inget jag direkt tänker på, hade säkert hittat en strumpa för en eller ett par dollar. Det mysigaste var att jag kunde ha lillebror i knäet när jag sydde. Det svåraste var att få en rund fin form på strumpfoten.

6 kommentarer:

Beas sa...

Men hepp...BILD på julstrumpan tack. :-D

Jag tror inte alls den är så anskrämlig...

Roligt att kika in här och läsa om dina nya intryck som "nybörjaramerikanska". :-D

Lycka till i min tävling och ha en underbar lördag!

Anonym sa...

Det låter som en riktigt mysig stund. Strumpan har förvandlats till en lite julsäck här i den ostvikanska hemmet. Den har funnits många år. Där smyger tomten ner en morgongåva till vardera barn i var sin säck som hänger på deras säng. En trevlig tradition... Kram Anna

Anna sa...

Vad mysigt att sy tillsammans, och strumpan blev säkert superfin. Längtar tills jag får MIN "ateljé" i nya huset där jag kan ha tio projekt igång samtidigt utan att behöva plocka undan hela tiden.

Hem och Lycka sa...

Tusen tack för de fina julkorten som jag vann hos Lotta! kram

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. säger som Bea. Var är bilden på strumpan? Nyfiken juh.. ;-)
Hihi.. skönt att gnällförbudet funkade hemma hos er! Ibland kan man få hjälp från oväntat håll!
Ha en skön söndag!
Kram Sara

anna of sweden sa...

Men hallå!

Jag håller med de andra. Vi vill ju se! ;)
Är övertygad om att den är fin!