onsdag 5 november 2008

Ny president - men var?

Det har varit spännande att vara här under valet. Har dock valt att inte skriva om det, så många andra gör det bättre. I vår delstat är det i skrivande stund inte färdigräknat, men med en svag marginal till Obama. Vad gör väl det när det redan är klart. I skolan vet jag att de har pratat om det, och storebror har snappat upp namnen. Nu på morgonen när jag sa att vår nya president heter Barack Obama undrade storebror om han är ny president på skolan. Världen är stor, och svår att liksom greppa...

1 kommentar:

Anonym sa...

För mej har det alltid bara funits en president han i USA ,så min för våning blev stor när vi köpte vårt radhus i Spanien Den äldre damen vi köpte huset av peker neråt på det stora huset ,och säger där bor presidenten, varpå jag säger är han för hela Spanien,nu har jag lärt mig att det finns en president för varje urbanication,så jag förstår storebror