torsdag 20 november 2008

Mycket att fira

- Mamma, det känns inte jobbigt med orden längre.
Storebror syftar på när fröknar och kompisar pratar i skolan.
Det ska vi fira idag med att spela spel och fika hela dagen!

Storebror är alltid ledig på torsdagar och vi brukar hitta på nåt kul att åka iväg på. Den här dagen blir dock en lugn hemma-sittar-dag för jag och lillebror är riktigt förkylda sedan i söndags och idag känner jag mig ännu sämre. Som tur är kommer maken hem ikväll efter ett par dagars jobbresa.

Igår kväll hände något som aldrig tidigare hänt. Minns ni för ett tag sen när maken skulle iväg och storebror jublade över att pappa skulle vara borta några dagar. Det är så det brukar vara. Men igår var det krokodiltårar över detsamma och maken fick det där telefonsamtalet som jag ofta får om jag är borta, från en snyftande storebror som inte kan vänta längre och undrar när man kommer hem.

Det måste ha känts härligt för maken. Han firade det nog där han satt i lugn och ro på restaurangen sent på kvällen. Och där satt vi hemma i sängen och längtade efter honom med rödgråtna ögon, snorpapper, popcorn, utspilld välling, och SpiderMan. Det är då det blir så tydligt att man lever skilda liv, den som jobbar och den som är hemmafru. Men jag skulle ändå inte vilja byta! (oftast)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, det tycker jag oxå. Maken min är ganska ofta på jobbresan och jag är hemma med barn. Men jag vill inte byta... Våra barn vill inte ringa pappan när han är borta eftersom de saknar honom så mycket. Glada är vi alla när han är hem! Mira

Anonym sa...

Oj det låter ganska jobbigt! Kram Anna