tisdag 4 november 2008

Jag känner mig träffad!

Beas Barnslikheter har startat en rolig aktivitet som jag bara kände mig tvingad att delta i. Jag fick tipset av Lisa.

Tanken är att komma till skott med olika pyssel-idéer som man har istället för att bara köpa på sig nytt hela tiden. Det är ju rätt lätt att shoppa vilt i hopp om att inspirationen ska finnas kvar när man kommer hem med det nya pysselmaterialet. Och det var här jag blev träffad av sanningen. Sån är jag! En sån som köper på mig utan att förverkliga. Och det måste rådas bot på. Därför anmälde jag mig till denna aktivitet på stört.



Det ska väl visa sig om jag lever upp till reglerna om att göra en sak varje vecka. Men jag har ju en hel hög med "påtänkta saker" som jag gärna vill göra, så jag testar.

Reglerna är dessa:
1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi lottar ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg.
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.

Följande personer är med just nu:
Beas barnslikheter, Strömming, Lotta, Plingen, Lockas lilla längtan, Allt kreativt, Fyra rum och kök, Elena, Mitt lilla hus och så jag förståss!

3 kommentarer:

Beas sa...

Hihi...hääär är du ju...jag kunde inte komma till dig via din länk...det står att "Bloggerprofilen är otillgänglig för besökare" när jag klickar på ditt bloggnamn, så därför blev länken tokig. Nu har jag däremot "googlat" dig och nu hittade jag till dig. Jag ska genast ändra länken!

Vad roligt att du vill vara med! Jag tycker det ska bli så otroligt kul att se vad alla hittar på. Jag gör varje kväll en liten "runda" bland alla medpysslerskor...

Anonym sa...

Kul att du är med! Vad ska du göra för nått? Jag har typ dragit i gång fem olika projekt som vanligt och nyss hittade jag en ask med skinn till att göra skinnarmband, vilket jag inte gjort på hundra år och det verkar nu lockande så jag vet inte hur det här ska sluta...

Anna sa...

Det här borde ju jag vara med i, har ju en hel kista med pysselsaker som ska förverkligas. Men jag är rädd att det blir som vanligt, att jag inte slutför, så jag tar mig en funderare till på om jag verkligen ska ge mig in i det.