måndag 10 november 2008

Beas utmaning - Projekt 1


Såhär blev den, mitt första projekt i utmaningen "Använd det du har".
En väska med mamma Lillans motiv på.

För ett par veckor sedan lät jag trycka upp tyg med motivet som är en målning från början men som jag sedan bearbetat i Photoshop. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med tyget när jag beställde det, ville bara prova. I gömmorna hade jag en svart väska jag hade tänkt att screentrycka på som jag nu använde. Så motivet är bara fållat och har sedan limmats på väskan. Blomman är en kudd-brosch som Åhléns sålde för länge sedan.



Inuti väskan finns hälsningen "Du är underbar" på ett vävt band som jag beställde för ett par år sen.



Materialet jag använt är alltså: egenbeställt tyg, färdigsydd väska, färdigsydd brosch, egenbeställt vävt band och så lite vit sytråd och textillim såklart.

Mitt största misstag var att tro att jag skulle kunna sy fast själva tyget i väskan. Men eftersom den redan var färdigsydd gick det ju inte alls att krångla in den i symaskinen... Tänkte inte på det först.

Så vad tycks om mitt första alster? Jag vet iallafall en som blir glad att ta emot den om ett par veckor - hon som gjorde originalmålningen såklart! Hej mamma!

12 kommentarer:

Beas sa...

Superdupersnyggt!

Vilken häftig idé!!! Jag gillar den störtmycket!

m family goes västerut sa...

Vad roligt, tack. Kanske ska lotta ut en senare???

HELENA ERIKSSON sa...

I like it a lot!
Jag älskar egendesignade väskor! Det är dom som drar blickarna till sig. Och det oranga bandet inuti är så roligt att hitta, som pricken över i. Snyggt, den skulle jag bära med stolthet. Ha det bra! Kram Helena

Sara Mårtensson sa...

Så snygg den blev!! Klart du ska lotta ut den senare ;-)

Hihi.. vi hade inga kepsar på oss eller iofs maken har ju alltid keps men inte jag. Det får kanske bli nått att tänka på till nästa resa :-)

Korten kom idag!!! Och de är verkligen underbara, så otroligt fina!!! Tusen tack! :-D Blir att sätta upp dem i köket senare och då kanske jag visar bild på bloggen.

Kram på dig! / Sara

Anonym sa...

Åååå så snygg! Jag måste skärpa mig och ladda upp mitt idag!

m family goes västerut sa...

Tack för era hälsningar. Visst känns det skönt när man äntligen färdigställer nåt man tänkt på länge...

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så snygg! Vilken härlig idé och så skoj med en så personlig väska.

Ha det fint!

anna of sweden sa...

Supersnygg!
Jag är imponerad!

Anonym sa...

Verkligen snyggt! Bra idé. Jag skickar över mannen till dig om han ska fortsätta med det här amerikanska kaffedrickandet ;)

Caroline sa...

Vilken snygg väska, trycket är ju himla häftigt!
Tack för din kommentar hos mig, visst ska vi ta hand om din trädgård sen :)

Anonym sa...

kanonsnygg!! Vad duktig du är , sträck på dig:-)

/ Amelie

BQ sa...

Mycket idérikt och skickligt gjort! Grattis! Sänd en hälsning även till mamma Lillan.