onsdag 12 november 2008

Kombinera traditioner



Kan ni tänka er! Klädd gran inomhus i över 6 veckor...

Jag har förstått att efter Thanksgiving (som är nästa helg) så är det dags att ha klädd gran framme i husen här. Det ser jag fram emot, som är "ganska" så mycket hemma varje dag. Sedan är traditionen att den tas bort direkt efter jul, dvs dagen efter Christmas Day.

MEN jag har kommit på att jag kan kombinera amerikansk och svensk tradition och ha klädd gran från efter Thanksgiving och ända fram till Tjugonda Knut.... Hehe!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju hur bra som helst! Har kollat in här och ser att det är blogg som jag kommer att återvända till! Spännande! Kram Anna

r e b e c k a sa...

Hehe, man får ta det bästa från båda världarna! :)

Nena in da USandA sa...

Ja, det gäller att suga på karamellen så länge man kan!
Men du, tjuvstarta inte, Thanksgiving är ju inte förrän om två veckor! :)
Kram/Magdalena

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. ja varför inte plocka det bästa ur bägge traditionerna ;-) Är det mest plastgranar där borta? De står sig ju lite längre.. ;-)

Kram Sara

Anonym sa...

Hihi. Ska du dekorera på svenskt eller amerikanskt vis!? ;)

Hittade precis hit och var tvungen att läsa runt.
Är också hemmafru, sedan sommaren -05 då vi flyttade till Wales.

m family goes västerut sa...

Hej Myra och Skrivanne, kul att ni lämnade en hälsning!

Nena, okjag får vänta lite till inser jag.

Rebecka o Wilda Stenlyckan, jag ska ta russinen ur båda kakorna. Men lämnar en hel del smulor som jag absolut inte vill ha. Det blir iallafall en röd plastgran och sedan får vi se...

Zimmermann family sa...

Hej Linda
jag småler hela tiden när jag läser din blogg underbar läsning!
Jag kan känna att jag inte upplever lika mycket olikheter här emot Sverige som vi gjorde när vi bodde i Sao Paulo. Svårt att få ihop material att skriva om ärligt sagt! Med små barn händer det ju också så mycket tokiga saker hela tiden - tur att det inte gör det när dom är 12 och 16 måste jag iochförsig känna då! Må så gott och ha en underbar helg!
Kram från oss i Prag

Victoria sa...

Haha, vi såg faktiskt vår första julgran igår kväll. Kan det vara ett rekord månne? Trevlig helg!/Vic

Pernilla sa...

HE he. Det gäller att ta russinen ur BÅDA kakorna. Way to go girl! Puss.