fredag 7 november 2008

Jobbigt modeord

Först hörde jag inte vad lillebror sa när han pekade på en halv punschpralin som låg på bordet. Men han hade naturligtvis snappat upp storebrors nya modeord.

- Fubbis!

Det mesta är tydligen orättvist just nu. Till och med att jag ligger vänd med huvudet åt lillebror i sängen upplever storebror som lite kämpigt.

- Titta på mig! Nu är det min tur, sa han igår. Och han menade det. Vissa gör det jobbigt för sig (och sin stackars mamma).

Nu tar jag helg från bloggen! Lämna gärna en hälsning till mig så har jag lite att glädja mig åt på måndag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Kul att du hittade till min blogg. Vart i USA bor du? Jag bor just nu i Laramie, WY. En liten stad pa 30.000 invanare ca 2 timmar fran Denver. Kul att du ocksa ska vara med i utstallningen, har tvekat lite eftersom att det blir lite konstigt med frakt. Men om jag inte ar ensam, sa.....

Pernilla sa...

Nu får du jobb på måndag! Jag har utmanat dig i min husbyggarblogg. Välkommen in. Tänkte att det passade en som för fylla-i-böcker.

Zun sa...

Ja, man blir lite splittrad ibland när de vill ha lika mycket uppmärksamhet precis samtidigt ;-)

Vad gäller sovsetet så tror jag att största problemet är att maken inte har någon byst att tala om för att fylla ut linnet på ett attraktivt sätt. Moahahahaha

KRAM Zun

Lyxmannen sa...

Låter som det kan vara jobbigt att vara hemma med små kids.
Du får göra som alla amerikanska mammor på Manhattan. Anställa en Nanny. Även om de inte arbetar så har många en Nanny ett par timmar om dagen.
Viktigt att hinna med sin dagliga manikyr, pedikyr och fixa med håret även om man har barn :)

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Ja, det där känner jag igen.... Du gosar mycket mer med Vilhelm än med mig... Ingen tycker om mig (även om man i soffan fem minuter tidigare gosade massor med just denna flicka...). Man räcker inte till alla gånger.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Ha en trevlig vecka! Min vecka är ganska upptagen men måste följa bloggen:)

m family goes västerut sa...

Hej alla, och tack för era hälsningar. Ni som har bloggar svarar jag naturligtvis också på era sidor.

Cia, klart vi ska vara med i uställningen!

Pernilla, tvekar lite till utmaningen, ska fundera ett varv till.

Zun, annat bra förslag på julklapp till maken?

Lyxmannen, ja det vore nåt med en Nanny då och då. Typ just nu faktiskt!

Jenny och Mira,
kul att ni läser här. Ha en fin vecka!