onsdag 26 november 2008

Snart helg! Snart julstämning!

Eftersom det är Thanksgiving nu så är det ledigt från skolan ons-fredag. Även maken är ledig från och med imorgon. Så vi får en långhelg. Och det verkar som att penicillinet börjar göra verkan, känner mig lite piggare idag och hostar mindre.

Så det är lite fredagsstämning idag och det är dags snart att göra jul här hemma. Fast den röda granen vi hade med från Sverige är faktiskt redan framme. Jag tog fram den för att kolla hur stor den var osv förra söndagen, men sedan blev jag dålig så den står där i vardagsrummet sedan över en vecka. Till råga på allt har storebror pyntat den med allehanda dekorationer.... Inte en kul syn för den som är estetiskt lagd. Tur att mammahjärtat är stort nog att ha överseende. (fast kanske inte så stort att det räcker ända fram till jul)

Snart ska jag visa er ett bidrag till min julstämning som kom från Jenny som jag aldrig träffat men som jag hälsar på varje dag här.

Och mina bidrag till Beas utmaning har liksom uteblivit denna sjukvecka, men ett sista bidrag hoppas jag hinna med innan månaden är slut.

Nu till min favoritsyssla: skura golvet ;)

PS GLÖM INTE ATT TÄVLA OM EN JULKLAPP!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Happy Thanksgiving trots pencillinkur. Men skönt att höra att du blivit bättre! Kram anna

anna of sweden sa...

Happy Thanksgiving! :)

Beas sa...

Läser med varmt hjärta hur du beskriver dekorationen av granen. Jag förstår dig precis! ;-)

Bra att du börjar känna dig lite piggare nu!

Krya på dig lite ytterligare nu!

Stor kram Bea