söndag 6 juli 2008

Som på beställning!

En blivande gudfar hörde av sig med en förfrågan om doppresent. Han hade sett kråkan och undrade om det gick att ordna en Ellens lilla kråka till söndag (på 4 dagar). Naturligtvis visste han inte att jag flyttat till USA. Men vi löste det så att han fick en pdf med bild på tavlan att överlämna idag på själva dopet. Sedan flyger Ellens riktiga kråka österut nu i veckan med en blå Prioritarie-lapp på ryggen. Jag hoppas Ellen (och hennes föräldrar) blir glad.



Det var verkligen dubbel glädje med denna kråka, gudfadern fick den dopgåva han ville ha och jag fick några timmar i ateljén på tu man hand med mina penslar och papper. Toppen! Som på beställning faktiskt!

4 kommentarer:

Helena V sa...

Hej!
Jag förstår precis, tycker det är skönast att vara hemma då speciellt vår lilla kan man inte prata med och han är en livsfara för sig själv...

Vi hade en Svensk tjej (som varit här som nanny i 15 år och läst till barnspykolog) men nu måste hon åka hem... Hon tog 10 dollar i timmen... Sen fick vi namnet på en agency som också tar 10 dollar per timme (samt engångsavgift 10 dollar till agencyn för att admininstrera) och anses jättebra av dotterns klasskompisar (har inte haft behov ännu).
MEN på 4 juli tror jag att ni får bita i sura äpplet, svårt med barnvakt då...

Helena V sa...

Jättefin kråka!!

Unknown sa...

åh vad söt den är, bra när det är bra i två ändar, både till kunden och till dig. lite egentid med pyssel och så en lycklig liten ellen!

hoppas ni haft en trevlig helg!
kram

Pernilla sa...

Åh vad fin!!!