måndag 7 juli 2008

Hej Designtorget!

Jag har kommit på vad jag ska bli när jag blir stor, nämligen tipsare! Det här tipset är till Designtorgets inköpsavdelning.



Boken LOTTA PRINTS - How to Print With Anything, From Potatoes to Linoleumav Lotta Jansdotter är en inspirerande och "matnyttig" bok för alla som är intresserade av tryck. Den hade jag köpt hos er om jag hade sett den (och inte bott i USA då förståss). Den har förresten anknytning till Sverige såtillvida att Lotta är född på Åland, uppvuxen i Stockholm. Och fotat har svenska Jenny Hallengren. Lotta är väl fortfarande en doldis för många i Sverige tror jag.

Hoppas den passar er! Här är länkar till Lotta och Jenny. Och nej, jag känner ingen av dessa begåvade tjejer, tyvärr, bara tycker det är en inspirerande bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dom borde ta in alla hennes böcker. Plus alla underbara japanska craftböcker som finns, men inte kan köpas på plats här i lilla skitsverje.

Anonym sa...

Det finns ett till "Designtorg" på nätet där du kan handla och eller visa upp din kreativitet.

Välkommen till [udps]
Ungdesign [udps] är en Svensk kreativ community /mötesplats för design där du kan spara och dela med dig av din kreationer i form av bilder/musik/film helt gratis. Du får en egen hemsida och kan visa upp dina kreationer i ”galleriet” och sälja dem på ”designtorget”. Förutom funktioner som gästbok och möjlighet för besökare att kommentera och ge betyg på dina kreationer så finns ett forum för kreativa tips. Här hittar du även 14st utvalda entusiastiska kreatörer som bloggar inom fotografi, mode, photoshop, teckning, design m.fl. Det finns även plats för dig att blogga om du vill.
Bli medlem nu, det är enkelt och kostar inget!>>
Mvh