lördag 26 juli 2008

Onödigt vetande

Skrivarmamma undrade följande och jag svarar plikttroget.

1) Vad åt du till frukost?
Kaffe och väldigt gott bröd från Panera.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.


3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Får nästan aldrig mess här, så det var från telefonbolaget Verizone.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Silver(grå).

5) När var du arg senast?
Nyss när jag fick ett brev från vårt Community Association om att vi måste ta bort vårt livsförlängande soltak på altanen.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Vänskapen med Lena.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Flera dåliga lärare som inte var på rätt plats i livet.

8) Yoga eller löpning?
Hmm, yoghurt eller lökring? Yoghurt!

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghetti.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Cookie, Bamse, Home Companion, Domino, Wondertime, Parents

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Deckare, nej tack.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Nix.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Alla som jämt får sova hela nätter! Men jag är också grymt avundsjuk på mig själv som fått möjlighet att bo på annan plats ett par år utan att jobba.

14) Din bästa revansch?
Hm, det borde ha varit den andra förlossningen...

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Min sämsta var min första, han som inte tyckte att jag behövde högre lön eftersom jag bodde hemma. När jag flyttade till Sheraton och inte fick mer ändå sa jag upp mig! Mina andra chefer har haft vissa riktigt bra sidor men jag väntar nog fortfarande på ”den bästa”.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Allt som ger mig avsmak redan innan jag smakat.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Områdesföreningens direktör.

18) Kaffe eller te?
Kaffe med varm mjölk. Absolut inte te tack.

19) Skostorlek?
37 1/2

20) Hur ofta är du på IKEA?
För sällan. Tre gånger sista halvåret.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
En fyra i Birkastan!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Kul att du svarade! Och du fick mig att inse att även min andra förlossning var en revansch. En väldigt skön (eh...?) sådan. Ont som f-n men jag kunde själv!!!

m family goes västerut sa...

Alltså det var tänkt att det skulle bli den andra. Men det gick ännu sämre. Jag kan definitivt inte själv, tyvärr...