fredag 4 juli 2008

4th of July Party!

Please join us for an old fashioned

4th of July Celebration & Cookout
(you know -- burgers, dogs, tater salad, alcohol & explosives along with a possible trip to the emergency room)

PS The hot tub will be open, just like the Founding Fathers envisioned!!

---

Vi har omsorgsfullt valt kläder i de amerikanska färgerna rött, vitt och blått. (Moget?) Men sen när vi var klara så kom F på att han var alldeles för uppklädd i en vit skjorta så det blev en svart pikétröja istället. (Moget! Eller fegt?)

Det ska bli spännande att se hur kvällen blir. Det är våra grannar som bjuder in, kanske som ett svar på vår grillfest tidigare. Jag vet inte om det är fler än grannar som är bjudna men jag gissar det. Känns lite tryggt att ha barnen med ifall jag alldeles får hemlängtan kan jag ta småkillarna i handen och gå hem "för att lägga". (Fegt!)

Nu ska fegisarna iväg. Berättar mer sen!

5 kommentarer:

Helena V sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena V sa...

Hej!
Vi var bortbjudna igår till min mans kollega. Jag var nästan sugen att vara sjuk. Halvkul att gå bort med en som just börjat gå och pillar på allt...
MEN vi fick en fantastisk dag då de hade ett fantastiskt hus och sjötomt. Att det var 95 grader kändes inte.
Vi hängde i pool o bubbelpool, åkte båt som man bara sänkte ner ur båthusetoch vattenskotrar som min man åkte på...
Dottern badade i poolen och simmar så himla bra med armpuffar.

Det allra bästa var en Golden retiver som var fantastiskt fin och snäll. Den simmade och vår dotter slängde frisby från bryggan (båda barnen hoppade av lycka). Sen lekte hunden boll med dem båda och låg bara snällt så de fick klappa.
Så fort dotten vaknade idag ville hon åka tillbaka...
Jag var SÅÅ glad att vi åkte.
Hoppas ni fick det lika skoj!

Helena V sa...

Jo, vi lärde oss också klädläxan... Våra värdar hade soltröjor och badshorts :-) Vår son blötte ner oss så vi kunde snabbt byta till shorts och linne.

Pernilla sa...

Låter som att det kunde bli precis hur kul som helst. Ser gärna rapport!

helena, ert firande lät också skoj!

Här hemma var det en alldeles vanlig dag. En härlig, solig fredag.

Ann Charlotte sa...

Hej, det låter jättekul, det fanns ju allfall något att roa sig med i barnkällaren.
Men man märker att det finns mycket kvar att lära sig om klädkoder, om man ska ha mat med sig eller inte mm.
Vi sitter i vår sommarstuga nu och regnet öser ner, som tur är bor min bror granne, med trådlöst nätverk, superstor tv och en massa film.
ha det bra, Ann Charlotte