torsdag 24 juli 2008

Argument för att fynda

Idag ska jag på fyndjakt. Såg nämligen ett utebord med tillhörande stolar på en antikaffär förra veckan som jag måste titta närmare på.

Inte för att vi har behov av fler utemöbler, men kanske när vi har många gäster att det ändå vore bra att ha ett extra bord. Inte för att jag tror grannskapet tillåter oss att ha utemöbler på framsidan, men det vore jättefint under trädet som står där (istället för sandlådan vi var tvungna att flytta....). Kanske inte att vi har direkt användning för det hemma i stan i vår lilla tre-rummare, och kanske inte heller på balkongen där, men jag är säker på att min svägerska gärna har det på sin tomt under äppelträdet. Och så kan man ju sälja det på Blocket om det känns alldeles fel när man kommer hem. Jag vet för övrigt att A&N skulle baxna av glädje om de fick det i bröllopspresent.

Mina argument till trots så verkar maken vara med på noterna. Va, vilken man! Honom säljer jag inte gärna på Blocket.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Hola!
Estás utmanad. En mi bloggo.
http://skrivarmamma.blogspot.com/2008/07/utmanad.html