tisdag 8 juli 2008

18 år och smitare

Ibland känner jag mig som en riktig smitare. Ikväll gjorde jag det. Skulle åka och köpa en sak på Hobby Lobby men blev kvar där ända tills de stängde vid åtta. Tänk vad det är roligt att gå och kolla in allt konstnärsmaterial och annat. Jag var ganska målmedveten i början, sedan spårade det ur. När det bara var fem minuter till stängning fick jag rusa runt och plocka ihop det jag var ute efter. På vägen hem svängde jag in på Wal-Mart för att köpa bubbelpåsar som ska skickas hem till Sverige och Åland.

Känner mig lite fånig, men det är en sån frihetskänsla att sätta sig i bilen och sticka iväg ett tag. Hu, det låter som jag verkligen ogillar att vara med mina barn, men så är det inte. Behöver bara lite tid själv ibland. Iallafall så är vår Prius så himla cool att köra, med back-kamera och utan nyckel och allt! Och med latino i högtalarna på högsta volym så är det rena rama första-körkortet-känslan. Inte för att jag haft fler körkort, men ja ni fattar.

Totalt tog det tre timmar och under tiden hade maken helt enkelt fått ta läggningen av killarna. Men lillebror var arg som ett bi när jag kom och han sitter nu här bredvid mig på golvet och pysslar med klistermärken istället för att sova. Jag förstår honom. Jag väljer också att sitta uppe och pyssla på nätterna...

1 kommentar:

Pernilla sa...

Jag fattar precis vad du menar! Ibland bara måste man få vara lite. Inget konstigt alls. Och det är BRA mammor som gör så.