onsdag 30 juli 2008

Hurra för mögligt bröd!

Kunde väl aldrig tro att något sådant skulle glädja mig. Men när vi efter några dagar på annan ort kom hem och hittade grönkantat korvbröd i skåpet så var det precis så vi reagerade.

Det hade kanske hänt oss hemma i Stockholm också, men vi funderar mer på matens kvalitet nu när vi bor här. Känns som om allting är proppat med konservingsmedel eller är besprutat. Så i affärerna väljer jag ofta det dyraste för att jag vill tro att det är bäst och mest naturligt. Det finns ganska många ekologiska alternativ, men inte på allt.

Och förretsen, korvbrödet hade bara legat 4 dagar så det var inte fråga om att hemmafru Slarvmajja hade glömt att städa skåpen på länge...

4 kommentarer:

Unknown sa...

ja visst är det så att man bara blir sittandes... men det är som om man får lite lugn för en stund när man sitter här ute i rymden. fast när sambon väntar och morrar lite försvinner lugnet... haha
(kanske ska tilläggas att vi då inte heller har några barn än som kan kräva lite tålamod dagen efter heller...)

har du läst boken snabbmatslandet? den är väldigt bra och handlar om allt de preparerar maten med framför allt over there... främst snabbmaten och köttet iof, nu var det länge sedan jag läste den...

kram jenny

Anonym sa...

Hej Linda,
ville bara ge lite feedback på att jag är en av de trogna bloggläsarna, även om jag hör av mig på andra sätt än kommentarer vanligtvis...
Tack för ett trevligt besök och god mat+riktigt kaffe! :)
Kram/ Magdalena

Anonym sa...

Hej!
Fast det som är mer skrämmande är att vår vän som är utbildad i livsmedelshantering och är controller på ett av de största matkedjorna i Sverige tycker att just Sverige är ett U-land rörande mat jämfört med USA...
När han sa det fick vi oss en tankeställare. I Svenska hyllor ligger maten länge...

Pernilla sa...

Helena, det låter läbbigt! Hu!