torsdag 17 juli 2008

Förbjudet!?

Min bror kom precis tillbaka hit till oss efter ett besök i Kalifornien. Han berättade att där kan barnen gå omkring nakna på stranden, det var visst inget konstigt med det. Här där vi bor är det inte ok att gå omkring ens med blöja på den egna tomten. Jag känner mig verkligen osäker på vad som anses som ok och inte. Att småkillarna kissar i en buske om man är ute till exempel antar jag är alldeles förbjudet, men ibland känns det som enda alternativet till en olycka i byxorna. Jag måste ringa min amerikanska "halvbror" och fråga om lite vett och etikett tror jag. Så att inte polisen kommer och tar mig en vacker dag...

1 kommentar:

Pernilla sa...

Är mkt förvånad över att det är okej ens i California! Men de är ju lite mindre konservativa. Det är svårt att veta hur man ska bete sig på nya ställen - speciellt i USA! :) Kram!