söndag 27 juli 2008

Brevbomb

Jag anade oro redan när jag stod med kuvertet i handen. Ett brev från Community Association kan ju innebära att vi har brutit mot någon regel igen... Mycket riktigt! Självaste ordföranden hade varit ute på en liten turne i området och hade naturligtvis lagt märke till vårt solskydd över altanen. Vi har ett sånt där portabelt soltak med stålställning som är 2x2 meter. Det passar perfekt på vår altan och smälter in väldigt bra. Utan det kan man i princip inte vistas där på dagtid annat när det regnar. Och när killarna ska leka länge i sandlådan bär vi det dit.

I brevet får vi veta att riktlinjerna för estetik i området har en regel som ska minimera användandet av temporära solskydd. Därför får man använda sådana i MAX 7 dagar. Sedan måste solskyddet ställas undan på ett "lämpligt ställe" i MINST 5 dagar innan det får tas fram och användas igen.

Nä nu tror jag att fru Taikon har fått nog! Inte konstigt att man inte ser nån vara ute på sin tomt här omkring. Jag åker hem! Eller skickar en brevbomb. Eller börjar springa naken på tomten. Eller gör nåt annat genomtänkt.

4 kommentarer:

Lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
m family goes västerut sa...

Om det ändå gällde trädgårdsdekorationer till jul och hallowen.... Var här på halloween förra året och trädgårdarna ser inte kloka ut. Vågar inte tänka på hur denna jul ska bli. Tydligen slänger man alla ljusslingor efteråt och köper nya året efter.

Återkommer med rapport om det.

Unknown sa...

ha de inget viktigare för sig än att reta upp sig på små petitesser?
man börjar ju tycka synd om dem för att de inte har större problem än så.

herre min je säger jag bara.

jag gillar den nya designen du gjort på bloggen, fin fint.

kramar jenny

Pernilla sa...

HERREGUD!!! Det är ju helt sjukt!!