torsdag 11 december 2008

Svårstarrtat!

Typiskt! Bilen startade inte! Hade bytt bil med maken för att köra upp med vår lilla Prius istället för den stora "bussen". Men där satt jag en aning stressad med båda barnen som skulle till skolan och en bil som inte startade. Försökte flera gånger, gick ur bilen, prövade på nytt. Var säker på att maken hade tryckt in nån knapp kvällen innan som satte stopp för maskineriet. (vår bil startas med en knapp och inte med nyckel!!) Det fanns inte så mycket tid att spela på så jag fick ringa efter förstärkning. Min kära granne tog killarna till skolan och maken fick ursäkta sig från det tidiga mötet och komma hem... ...bara för att sätta sig i bilen och starta utan problem. Jag väljer att inte se det som pinsamt utan som intressant hur man fungerar när man är stressad eller nervös. Och så är det slutsnackat om det...

Klarade iallafall uppkörningen och det var tur för mitt internationella gällde bara ytterligare en dag. Så nu har jag ett tillfälligt kort och får mitt permanenta i brevlådan inom kort. Jag kan pusta ut och fortsätta köra lagligt.

På körkortet komer det stå att jag är +10 kg mer än vad jag egentligen är. Råkade visst tänka fel när jag kollade in tabellen som gjorde om kilo till pound. Det roliga var att jag kom på det efter en stund, men då var det för sent att ändra tyckte jag. Man vet ju aldrig, kanske lägger på mig det under julen iallafall...

I bästa fall kan jag skylla alla dagens misstag på sömnbrist sista tre veckorna. Eller att jag är född 7 veckor för tidigt. Vad skyller ni era misstag på?

8 kommentarer:

r e b e c k a sa...

Grattis till att du klarade uppkörningen!
Just nu kan jag skylla på min gravida svamphjärna men det funkar inte lika bra här i italien som i sverige tyvärr...

Anonym sa...

Grattis till körkortet! Mycket bra gjort att fixa det efter den starten på dan!
Kram Karolina

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. ja så det kan gå! Men det är väl alltid så där då det gäller grejer som krånglar. Ber man om hjälp så funkar de helt plötsligt.
Vad skönt för dig att du klarade körkortet!!
Jag brukar skylla mina misstag på att jag föll nerför trappen då jag var liten.. ;-)
Kram Sara

Anonym sa...

Grattis till att du klarade det! Vad var det du fick göra? Jag klarade själv teorin igår, tyckte det var lite som ett skämt om man jämför med det svenska testet.. ska troligtvis göra uppkörningen nästa vecka..
Kram

Anonym sa...

GRattis! U did it! Mina misstag skyller jag alltid på Min Sjukdom...Eller nångång då och då i alla fall... ;) Kram Anna

Pernilla sa...

GRATTIS!!! Bra jobbat med den dagen! Och skyll på sömnbristen tycker jag. Vad pyttig du måste ha varit när du föddes. Min syster kom 6 v. för tidigt och hon var som en liten brödlimpa... :)

anna of sweden sa...

Grattis! Bra jobbat!

Hur lyckades du få tid så snabbt efter teorin?
Här var det flera veckors väntetid.

Unknown sa...

grattis till körkortet!
så typiskt med sådana saker, händer mig hela tiden fast då i situationer som denna...

jag är t ex sugen på att lyssna på en viss skiva, letar febrilt och kanske tom gråter en skvätt för att sedan anklaga m när han kommer hem för att ha lagt beslag på den...
men näe, han går fram till bokhyllan med skivor, plockar fram den och frågar om jag glömde att de står i bokstavsordning. jag gråter lite till och skyller på hormoner och bebis i magen... ganska skönt att ha något att skylla på. sedan måste man ju kunna skylla på att man är en trött o stressad mamma som inte får tillräckligt med sömn...?


ha en mysig lucia!
kramar