fredag 5 december 2008

Saffran & loppis

Flera har undrat om ni ska skicka saffran till oss stackars utsvultna julsvenskar, men nu vill jag tala om att vår svenska granne hittat det på en annan butik, MYCKET billigare än jag köpte. Så nu är julen räddad (bara maken kan ta och baka lite nya bullar vill säga...)

Kram på er! Nu ska jag åka ut på antikvitets-shopping (eller loppis för den som vill uttrycka sig så)

PS Jag hittade min minneskortsläsare, men se den funkade inte med det nya SDHC-kortet jag hade köpt. Visste inte ens att det fanns ett SD-kort med det tillägget. Så nu har jag beställt en ny läsare också. Håll er till tåls så ska ni få se lite bilder från vår röda jul!

5 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

Hallåj i stugan.. kan tipsa om att saffransmuffins är lätt som en plätt och i mitt tycke GODARE än vanliga lussebullar.. Stick ner en bit vit choklad i varje, riv över lite vit choklad eller pudra med florsocker... man kan även ha korinter i eller toppa med frosting och marsipanfigur.

Marie sa...

Hej

Vilken trevlig blogg du har.

Vi ska faktikst fira julen i Washington hos mina svärföräldrar och vi har blivit tillsagda att ta med saffran :)

Trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Härligt att du fann lite billigare saffran! Ha en härlig helg nu! Kram Anna

Ann Charlotte sa...

Hela kontoret undrar! Har du outat den röda granen? Om ja, vad sa Fredrik?

m family goes västerut sa...

AnnCharlotte, den plockades fram redan 21 november! Sedan dess har den stått i vardagsrummet och nu är den också klädd. Som vanligt, brukar F vänja sig och inse att jag har rätt!!! Jag menar rött.

Gulle er!!!!!!