torsdag 4 december 2008

Michelin for president!

President Obama har ju infört gnällförbud i sin familj och det har vi berättat för våra huliganer men vinklat det som att det är ett förbud som gäller i hela landet. Storebror undrade häromdagen vad pappa F skulle bestämma om han var president. Det blev ett svar som mest handlade om att värna om miljön.

Storebrors kommentar var kort och bestämt:
-Jaha, om jag var president skulle jag starta krig!

Alla har vi olika prioriteringar, det är tydligt! Vi får hoppas att han hinner byta agenda innan han ställer upp som presidentkandidat. Och så länge hoppas jag att han inte får frågan i skolan...

3 kommentarer:

Zimmermann family sa...

Hej på er,
jag har en gamal kompis som har en bok den heter "Sagt och gjort". En sådan skulle ni ha till era killar för tyvärr är det så att man glömmer bort även om man inte tror det! Kram från oss i Prag!
M

Anonym sa...

Häromdagen tog storebror stryptag på lillebror och pekade med fingrarna som en pistol mot hans huvud. Jag höll på att gå i taket och skickade upp storebror på rummet. "Vi bara leker", svarade han". "Hoppas inte grannarna såg" var min första tanke (vi har ganska mycket insyn).

Vi är restriktiva med vapen som leksaker man vad tjänar det till?
Leka krig är den absolut roligaste leken just nu här.

anna of sweden sa...

Haha, småskrattar lite här borta i Philly! ;)

Som den rutinerade moder jag är, kan jag ju säga att det är skönt att höra att Storebror är normal. För sin ålder - ska man kanske tillägga - för på vissa växer det ju aldrig bort! ;)

Kram!