onsdag 17 december 2008

Skolan är stängd

The school is closed due to inclement weather. Var tvungen att slå upp order inclement. Svensk översättning = {om väder} dålig, stormig, omild.

Lite mer precist uttryckt kan man säga att skolan är stängd på grund av snorhalt väglag. Kan inte minnas en enda dag skolan var stängd för att det var halt. Men det är ju lite annorlunda med försäkringar och dylikt här, kanske är det som förklarar skillnaden...

Det skulle varit sista skoldagen idag, så det känns lite snopet att inte åka dit. Här hemma står fröknarnas julklappar. Vi får väl se om de finns kvar 5 januari när skolan börjar eller om de är uppätna... Mig kan man inte lita på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det känns väldigt konstigt när vi sitter här uppe i Kalla Norrland i Sverige som visar +-nollgrader och snorhalt även här. Men vi går på skolan... Det måste vara försäkringarna som du säger...
Kram Anna

Unknown sa...

haha vilken grej, det händer inte här direkt inte vid skånes sk snökaos heller...
man fick snällt vänta på skolbussen i en evighet innan man fick ta regionsbussen men till skolan kom man iaf.

jag hade nog också bara tagit en liten bit... till att börja med...

kramar

Pernilla sa...

Det var det bästa med mitt high school år... The snowdays. Jag höll på att garva ihjäl mig när de rabblade stängda skolor på radion för att det hade kommit så mkt snö. Tjena. Det var knappt snö på vägarna... Vet inte, har de schyssta vinterdäck där? kanske har det med det att göra? Jag forskade inte så mkt i det som sextonåring, gillade bara läget och stannade hemma... :)