tisdag 2 december 2008

Spännande öde för en kråka

Idag är det vernissage hos Juniform. Utställningen var öppen för alla som ville delta. Allt som är med lottas ut bland deltagarna. Det betyder att jag ska skicka mitt bidrag till någon av de andra och kommer också själv få något.



Jag hade velat göra ett collage, men ni vet hur det kan vara, två sjukveckor och lite annat som kommer emellan... Så istället blev det en av mina litografier. Jag valde rosa och orange helt enkelt för att jag kände för starka färger. Och min kära lilla kråka vill ju som oftast ha ett budskap med sig och det var rätt svårt att säga något personligt till en kreativ själ utan att veta vem den personen är (lottningen sker idag). Jag tänkte och tänkte och skrev ner lite roliga och kluriga saker. Men det fick till slut bli "Du är fantastisk". Det behöver man alltid höra och kanske framförallt i kreativa sammanhang där man kan tvivla på sin egen förmåga till och från. Jag hoppas att den som får den verkligen ska ta till sig budskapet.

Återstår att se vem som tar emot den. Kanske får den flytta till Norrlandeller Philadelphia? Det måste vara spännande för en kråka att sitta och vänta på sitt öde.

Tack Anna som ordnade med detta. Inte bara driver hon en bra webbshop, utan gör såna här roliga jippon också. I like!

Uppdatering:
Lottningen är klar och Kråkan flyttar hem till Pyssel-Anna!

Uppdatering 2:
Jag får en jultavla av Liten Syster Yster. Den kommer göra sig fin-fint hos oss. Dessutom får jag några snygga listor att skriva ner mina önskningar på. TACK MALIN!

10 kommentarer:

badanka sa...

:-D -pippi ropar min 1 1/2 årin.. En galet rar tavla!
ha en härlig dag

Camilla Alvén sa...

Så söt tavla, jag skulle behöva en sådan!
Ha det bra
Camilla

anna of sweden sa...

Himla synd att Favorit-Kråkan inte flyttar till Philadelphia-Anna istället! ;)

Anonym sa...

Å vad fin den lilla kråkan var!!! Lycko hon som fick den...
http://rosalucia.bloggagratis.se

Mia sa...

Vilken rolig idé!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Mia

Lena sa...

Hittade hit via juniform och ville bara säga att pippin är toksöt!

Angel.Pearls sa...

Gulligt bidrag till Vår utställning!..Minglar vidare// Eva

Editor sa...

Så enkel men så söt!

Anonym sa...

Idag landade lilla kråkan hos mig.
Blev så glad :) Den är jätte söt.
Tack så jätte mycket för den och det andra som jag fick.
//Mvh Anna

Petra C sa...

Vilken sablans söt kråka! Och ett tänkvärt budskap även om det inte var "personligt". Vi kan alla behöva tänka den tanken ibland!

Hälsningar Petra C..

.. som är ute på delrunda 4 i vernissaget och faktiskt börjar närma mig slutet av alla fina bidrag!