tisdag 9 december 2008

Sådärja!

- You passed.

Jag skrev teoriprovet idag tisdag och har nu bokat tid för uppkörning. Mitt internationella körkort går ut på fredag så det gäller att jag klarar mig.... Ibland är det bra med en tydlig deadline...

Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att inte få lov att köra här. Med bilberoendet som råder skulle hela vardagen stå still, typ. Fast det vore ganska intressant att prova hur det skulle gå utan bil, hur man löser saker och ting. Det måste vara lika utmanande som köpstopp kan jag tänka mig, fast kanske värre... Men vid närmare eftertanke inte så intressant att utforska att jag vill missa uppkörningen. Så håll tummarna!

7 kommentarer:

Anonym sa...

håller tummar, tår och allt annat! Kram Anna

Anonym sa...

Jag håller tummarna, lovar!

Julklappar till en fem-åring?! Till vår mellankille som i och för sig fyller sju snart är det Star Wars för hela slanten (svärd, Darth Vader mask med ljud (lillebror kommer bli livrädd), kläder etc. Om jag inte minns fel så fick han en väska med en döskalle på den julen han var fem. I väskan låg en svart mantel, "farliga ögon" (dvs typ Batman ögon, såna man har på maskerad), svarta långkalsonger och linne och ett mjukt svärd. Ett bra-att-ha-kit för en femåring. Han gillar fortfarande att klä ut sig och riddarstilen går fortfarande hem.

Annars har det varit populärt med krigsgubbar men det tycker jag inte känns lika kul att ge bort.

Lycka till!

Pernilla sa...

Lycka till!!!

HELENA ERIKSSON sa...

Då håller jag tummarna för att det ska gå bra! Behåll lugnet! =)
Kram Helena

Anonym sa...

Håller tummarna:) Mira

anna of sweden sa...

Grattis till teoriprovet!
Första försöket? Det var attans! ;)
Håller tummarna för uppkörningen!

Moodboardwithflowers sa...

Gratulerar! Jag borde nog fixa ett körkort.. jag är ju 27 år och mamma. Då borde jag ha ett sånt.