måndag 15 december 2008

Ingen nattmacka här inte!

Här står vi och steker pannkakor, tio i tolv på natten. Ibland kommer jag på lite väl sent att killarna ska ha med sig matlåda till skolan. Och jag kan absolut inte tänka mig att gå upp tidigare på morgonen för att fixa det. Sån är jag! Men vi får se hur det blir med storebror som inte är riktigt kry än, om han ska gå eller inte.

Annars kanske vi leker tomte imorgon också. Oj oj, han har mycket funderingar om tomtens väsen och då lättar det lite på trycket att leka rödluva. Jag var för övrigt inte tomtemor utan pepparkaksgumma.

Ha en fin måndag!

PS jag väntar otåligt på min minneskortsläsare så jag kan visa er lite av vår röda jul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj du är verkligen en nattmänniska. Jag är mer av en morgonmänniska. Skulle hellre gå upp och göra pannkakorna på morgonen. Ha en härlig dag idag! Kram Anna

Zun sa...

Åh, kan du inte komma hit och grädda pannkakor? Jag misslyckas ALLTID och bränner fast dem eller liknande.... Maken däremot är en hejare på spenatpannkakor som barnen bara älskar!

Ha en skön start på veckan!
Kram Zun

Anonym sa...

Jobbigt att inte barnen få mat i skolan men man lär väl sig leva med det också :)

ha en fin dag!

Mia sa...

Pannkakor mitt i natten?? Varför inte, det är ju gott. :)

Så, ska ni fira er första jul därborta i år?

Kram Mia