lördag 6 december 2008

Snöflingor och flip-flop

Vi ser det snöar, vi ser det snöar, det var ju roligt, hurra! Extra hurra för att grannbarnen är ute och leker, att de vågar trotsa kylan. Det är nämligen långt ifrån alla som gör det. Om man vill så går det att ränna runt i sommarkläder ett helt år, eftersom man kan undvika att vara utomhus ganska så bra. Alla har garaget ihop med huset så man kan kliva in i bilen utan att gå ut. Mycket går sedan att uträtta drive-thru eller så kan man åtminstone parkera väldigt nära dit man ska. Häromdagen såg min granne (när det var -5) en kille inne på en butik i shorts och flip-flop. Visst är det intressant!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns faktiskt mycket intressant. Med tanke på mina bilder på bloggen... Ha ha ha ! Det är underbart hur olika vi kan ha det! Kram Anna

Anonym sa...

Håller med, här är det sällan att folk är ute med barnen när det är snö ute.. Det är playdates inne som brukar gälla då.. Men jag ska försöka få ut mitt värdbarn några gånger i vinter i alla fall..

Ha det!

Maria sa...

Skulle bli en rejäl kulturkrock för en norrbottning som jag som alldeles snart ska ut och skotta gården =)