fredag 3 oktober 2008

Godmorgon Radio

Vi satt på 4:an från Sankt Eriksplan mot Radiohuset och hade båda fjärilar i magen. Det var tidigt på morgonen så jag hade iallafall inte fått i mig så mycket frukost. Min väninna J var uppenbart nervös. Sånt som hör till när man ska prata i radio inför halva Sveriges befolkning. Mina tidigare erfarenheter på radiofronten var en fånig tävling i lokalradio. Inte mycket att skryta med alltså...

Vi hade fått förfrågan om att komma och berätta om vår fyll-i-bok Personligt i Morgonpasset i P3. När frågan kom visste jag faktiskt inte HUR populär den kanalen är. Men det blev jag varse när både var och varannan hade hört inslaget. Hemma i lägenheten satt maken och småkillarna med radion på. Dagis fick vänta lite den här morgonen.

Radio-intervjunägde rum idag för precis ett år sedan. Sedan detta hände, som inte känns så länge sen, har Jenny fått utökat, både med en bebis och tre nya fyll-i-böcker. Somliga är driftiga. Själv tog jag radiodebuten i ryggsäcken och drog västerut. Resten känner ni till.

2 kommentarer:

Zun sa...

Nej du, du behöver inte bli fundersam - snabbkaffet beror på ren och skär lathet ;-)

Kram Zun

anna of sweden sa...

Attans! Försökte förstås lyssna, men det gick inte! :(