fredag 10 oktober 2008

Ring och vinka!

För alla med hemlängtan som bor utomlands. Gå in på webbkameror.se och kolla in din favoritplats (om den finns). Ni som ofta passerar Stureplan kan väl ringa därifrån nån dag så kan jag se er. Eller så kan man ju såklart ringa via Skype och se varann lite närmare...

Tror jag hörde talas om webbkamerorna på sunnyswedes blog tidigare. Bra med alla utlandssvenskars sidor. Man hittar alltid lite styrka och bra tips!

Jag kollar gärna in Mariehamn, Visby och Sergels Torg. Vilken är din favoritvy?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm. Vi har i och för sig inte alls haft hemlängtan och stortrivts. Nu blev vårt kontrakt uppsagt i veckan och vi ska till Sverige innan jul... Så ngn roman hinner det inte bli.
Hälsn. Helena

Victoria sa...

Visst är webkamerorna superbra!? Jag brukar oftast titta på Stureplan, Sergels Torg, Turning Torso och Stortorgen i Växjö och Malmö. Min mamma och syster ringde bara för några veckor sedan och vinkade från Stureplan!

Nena in da USandA sa...

Hej Linda,
vilken toppensida! Jag som precis kommit over varsta hemlangtan fick en slang av den igen... *suck*
Kollar garna in Stockholm plus lite olika stallen i Norrland, langtar till den klara, kalla hosten... Men det ar val dumt att klaga, har var det sommar igar igen, ca 22 och soligt. :)
Kram/Magdalena

Pernilla sa...

Vilken lustig grej. Har aldrig tänkt på det där... Kanske för att jag inte är lika långt bort som ni...

Helena, vad trist det låter! Usch. :(

Unknown sa...

hade ingen aning om att det fanns webbkameror ute i det fria, märkligt men ack vad kul!

tittade på höganäs med vy mot kullaberg men som det är här nere utmed kusten - dimmigt..
så jag såg ingenting. ska spana sen igen!

kram