måndag 27 oktober 2008

Hårresande kupp

När jag var hemma i Stockholm för ett par veckor sedan blev jag utsatt för en kupp. Min bästis skulle slinga mitt hår. Jag har nämligen inte vågat gå till någon frisör här, trots att jag ropat hem 3 presentkort på salongsklippning på auktion... Nåja, jag frågade om hon tyckte jag skulle klippa mig först. Svaret blev "Nej, det kan jag göra". Jag såg framför mig en ansning av topparna och satte mig på den lilla pallen i hennes pyttelilla badrum. Jag såg min panna i spegeln, inte mer.

Efter en stund säger min bästis "Du har minsann inget förlåtande hår!" och menar att om man klipper snett så syns det. Ehh, kanske hon gav sig in på för djupt vatten iallafall tänkte jag men satt lugnt kvar. "Sådär!" och så tog hon av mig den skyddande manteln och jag ställde mig upp.

Jaha, där stod jag framför spegeln med kortare hår än jag någonsin haft och hör min bästis säga: "Jag har alltid tyckt att du ska ha sådär!". Jag måste säga att frisyren passar mitt ansikte osv men jag var inte riktigt beredd. Men med lite styling och sminkning så blev jag finare än nånsin. Tur att man har vänner som bryr sig om ens utseende när man själv inte tycker man har tid. Och som dessutom tycker att det blev riktigt proffsigt klippt för att vara oproffesionell.

Ja, tänk vad en jurist kan åstadkomma och överraska. Kanske ska jag gå till frisören nästa gång och få lite vägledning i den juridiska djungeln. Iallafall skönt att man inte behöver hålla sig till en sak utan kan få lov att vara lite gränsöverskridande ibland. Och tusen tack Sara för "kuppen".

3 kommentarer:

Anna sa...

Spännande! Kan man inte få se ett foto?

Anonym sa...

Jag såg dig ju strax efter och jag måste säga att jag tycker det blev toppenbra! Du är ursnygg helt enkelt! Ursnyggare menar jag förstås!
Fint att se dig här hemma och TUSEN tack fina du för alla kläderna. We love them!

sara sa...

"kuppen" förstärkte verkligen hur vacker du är!!

Den som är sugen på en "positive makeover" - ring mig! Linda är min agent.

puss