onsdag 29 oktober 2008

Vad är väl en bal på slottet?

Idag kändes det trist att vara hemmafru. Ge killarna frukost, skjutsa till skolan, äta egen frukost, plocka, städa, tvätta, plocka, äta lunch, plocka undan, betala en räkning, hämta på skolan, mellis, plocka undan, och så jaha middag, fryspizza in i ugn, värmd fryspizza ut ur ugn, och OJ det var ju trevligt maken kom hem till maten, plocka undan, hänga tvätt och så... ...sist men inte minst blogga.

Inte så lite avis på den bloggande svenske lyxmannen som glider runt och roar sig i NY medan frun jobbar. Han är himla rolig, läs om ni har tid.

Imorgon är en annan dag. (Vem var det som sjöng den?)

3 kommentarer:

Lyxmannen sa...

Vi verkar ha hamnat på varsin kant av en hemmaafru-skala ;)
Jag är inte den som klagar på mitt upplägg. Antar att det är lite lättare utan kids.

Din "Så´n är jag" stämmer rätt bra in på mig också måste jag säga ;)

Ha det så skoj!!
/ Martin

anna of sweden sa...

Precis. Han är LYX-man.
Vi är hemmamammor! :)
Kram!

Anonym sa...

Det var ju Christer Björkman som sjöng den! Tur att han lagt sångkarriären på hyllan... :)
Kram
Lovisa