torsdag 30 oktober 2008

Lögn på löpsedeln

Jag var på en rätt ful butik som säljer bland annat barnböcker till jättebra priser. När jag står där och bläddrar bland böckerna hör jag en man några meter ifrån mig ta ett telefonsamtal.

- No, I just stepped out from a meeting. I am in XX... och så fortsatte samtalet med detaljer som ABSLOUT inte stämde med verkligheten vi befann oss i.

Jag var den enda inom hans synhåll och den enda som också kände till hans lilla lögn. Därför vågade jag inte titta på honom med risk att han skulle känna sig besvärad. Men jag blev nyfiken vad han gjorde på den där sunkiga affären istället för att vara på ett business-möte i den stora staden 45 minuter bort. Ibland är livet minsann riktigt spännande. Eller så händer det för lite i mitt liv just nu. Vad tror ni?

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Wow. Värsta thrillern, ju! :)

Pernilla sa...

He he. Du skulle ha gått nära honom och sagt ngt förföriskt... Eller inte. Usch. Viken ful filur!

Nena in da USandA sa...

Nä, men vilken fuling, he he...! Skulle varit roligt att få veta vad han hade gjort ifall du hade höjt på ögonbrynen så han såg... ;D
Är såklart nyfiken på var man hittar billiga barnböcker med underhållning på köpet - you tell me! Kram/Magdalena