tisdag 5 augusti 2008

Nu är det klippt!

Igår hade vi klipptid småkillarna och jag. Platsen var mitt badrum och frisören det var jag (hehe...). Fyraårige A satt snällt på pallen men hade mycket svårt att vara still med huvudet. Försökte hota med att han kan göra illa sig på saxen, men det hjälpte föga. Inte ens försöket med godis-belöning lyckades. Så det tog sin lilla tid, men jag är faktiskt rätt nöjd med resultatet. För att inte ha en aning om hur man egentligen klipper ett hår vill säga...; Lillebror fick bara lite resning runt öronen så det gick snabbt och smidigt utan varken hot eller belöning (som jag oftast försöker undvika). Och på mig själv tog jag bara lite på luggen.

A efter klippningen:
- Mamma, jag vet, du kan ju bli frisör när du blir stor!

Nej, jag tror inte frisöryrket kallar mig. Men det känns ändå ok att klippa killarna ibland. Vi är inte direkt familjen med de snygga frisyrerna, men vi sparar lite pengar ibland iallafall. Kan behövas nu när jag gjort en felbokning av hotell i Chicago som inte går att ändra....

3 kommentarer:

Zun sa...

Åh, vilken härlig blogg du har! Jag småler vid varje inlägg.

Tack för besöket på min blogg - hur hittade du dit?

Kram kram Zun

Anna sa...

Jag spar också frisörpengar på elins klippningar, som jag utför själv. Vi utrustar oss med spegel, sax, "frisörstol" och vattenflaska. En gång satt hon still i två minuter, annars går det mindre bra och det slutar med en halvklippt lugg. Jag tror dina killar är jättefina i sina kalufser. Kram på er.

m family goes västerut sa...

Zun
Tack för gulliga ord. Roligt att du uppskattar "min vardag". Hittade till dig via dina kommentarer. Har länkat till dig.
Kram!

Anna
Vad ska vi göra för alla sparade pengar? Åka till NY kanske?