tisdag 19 augusti 2008

Chicago - Navy Pier

Det kändes som att komma hem. Hem till storstadspulsen. Mycket vatten, precis som Stockholm, men kanske en och annan högre byggnad... 7-eleven, H&M och bra espressobarer förstärkte hemkänslan.

Vi började med att bo 2 nätter på Sheraton Hotel & Towers som ligger downtown i Streeterville, nära Navy Pier. Ett Hotwire-köp för 100 dollar natten som var ett 4-stjärnigt bra hotell där vi dessutom fick en bra utsikt över Michigan Lake. Frukost ingick inte, men det fanns kylskåp så vi handlade kvällen innan och åt sedan på rummet. Perfekt!

Till Navy Pier gick vi första dagen. Det blåste rätt mycket och A surade över att "den här delstaten är för kall" men blev imponerad av det stora ankaret längst ut på piren.



Andra saker som finns på piren är ett pariserhjul och en del andra nöjesparksattraktioner, Chicago Children Museum, en mängd restauranger och Pepsi Skyline Stage som visar olika föreställningar. A och jag passade på att se den kinesiska föreställningen Cirque Shanghai: Gold. Det var jättekul att vara ute på tu man hand med storprinsen och se allehanda cirkuskonster. A uppskattade nog mest godiset och själva utflykten i sig.





Medan jag var ute med storprinsen tog maken med sig lillprinsen på en cykeltur längs kusten. Det finns många olika cyklar att hyra nere vid piren och nästa gång vi kommer till Chicago vill jag absolut hyra en tandemcykel (på bredden!) och cykla iväg alla 4.

Jag tycker att Navy Pier är lite för turistigt för min smak och det är nog ofta alldeles för mycket folk (iallafall på helgen), men det är trots allt vackert och absolut tycker jag man ska gå dit en gång om man är i Chicago.

Inga kommentarer: