torsdag 21 augusti 2008

Han är grym!

Lillebror började skolan första gången i april i år. Han som är maj-barn var nästan 2 år då. Han tyckte det var toppen att få lite jämnåriga kompisar att leka med och verkade trivas väldigt bra. Jag skolade aldrig in honom, iallafall inte mer än att vara med första dagen - i fem minuter. Han gick i skolan 2 månader, sedan har det varit över 10 veckors sommarlov.

Idag var det första skoldagen igen. Han hade pannkakor med sig till lunch och bar stolt sin väska. När vi kom fram ville han inte skiljas från sina pannkakor så han bar med sig matlådan in i klassrummet. Fröken kom fram och sa
"Hi Vilgot! Can you go and put that in your cubby?"
varpå lillebror kilar ut i hallen och kommer tillbaka utan väska. Coolt att han förstår så mycket. Efter en lång kram satte sig Lillebror vid pysselbordet. Storebror (som börjar skolan nästa vecka) och jag fick varsin puss och sedan åkte vi hem. Lillebror är grym!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

De är ju det. Småsyskonen. Jag vinkade av Lilla E idag och hon brydde sig knappt. STora E däremot, klängde som en äkta vinranka. Hon ville aldrig låta mig gå. Och då är det egentligen Lilla E som är mammig och Stora E som är pappig. Gissar att jag dög under kriget...

Nu är du utmanad igen. I min blogg.

Anna sa...

Ja grym är han verkligen. Stor puss till er alla.