onsdag 20 augusti 2008

Chicago - The beach



Efter en promenad längs shoppingen på Magnificant Mile hamnade vi just norr om Hancock Tower på Oakstreet Beach. Vi hade inga badkläder med oss men det gick bra ändå. A älskade att möta vågorna och var alldeles i gasen. Det är en speciell känsla att sitta mitt i storstaden på en strand. Vi tyckte det var underbart!



Det finns en strand närmare Navy Pier, men när vi var där var den smutsigare och inte alls lika fin. Man kan promenera till Oakstreet beach längs vattnet från Navy Pier och norrut. Det finns också fler stränder både mer norrut och söderut, men eftersom det var promenadavstånd till Oakstreet Beach för oss och den var så bra så provade vi ingen annan.



Vi gick till stranden flera dagar men när vi kom dit mer förberedda med badkläder och flytväst blev vi stoppade av badvakten. Flytvästar inte tillåtna. Vi vet inte varför och har hört nu efteråt att det är förbjudet på en del poolanläggningar också. Någon annan som vet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ääää... I love Chicago!!!
Bodde där förut, och min bror bor kvar ännu - tack o lov - en ursäkt att ALLTID åka till Chicago! ;)
Ser ut som att ni hade underbart!
Kul blogg! Jag tittar gärna in mer om jag får! :)

m family goes västerut sa...

Hej Laura!
Klart du får titta in här.

Ja, jag åkre gärna tillbaka så snart det går. Men storstad med småbarn är inte alltid lätt och kul...

Kan du inte tipsa om nåt att göra/se i Chicago som inte står i guideböckerna....

Besökte din sida, vad står Fogasari för? Blev så nyfiken!