måndag 17 mars 2008

Vår uteplats



En del av er vet ju att jag fyndade en del möbler inför flytten hit. Idag ställde vi upp utebordet (130x130 cm) som jag hittade på Askos utförsäljning för 144 kr. Stolarna var tyvärr redan slut men vi hade faktiskt redan 3 IKEA-stolar som passade perfekt till, och tror ni inte att jag hittade en fjärde likadan på deras Fyndet-avdelning sista veckan innan containern packades. Så nu står mina fynd på terrassen utanför köket och vi bara väntar på ytterligare några plusgrader innan maten dukas fram där.

Bilden är dessvärre inte från vår uteplats utan lånad från magasinet Mary Engelbreit´s Home Companion
Foto: Isaac Bailey

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Fick just länken av H. Vilken mail kör du nu?
Undrar Anna W
Ps. Jag tycker du slänger IKEA möblerna och möblerar efter bilden istället :-)

Annika Munter sa...

Nice! Där kommer ni trivas. Jag skulle kunna trivas i huset som vi tittade på idag. Det var ett visningshus (på annan adress), super fint, men med mycket trappor... Åkte sedan för att spana in tomten där "vårt" ska byggas, den tomten känns lite liten. F och jag tycker samma, ska man bo i hus ska man ju ha lite tomt också. Hur planerar ni fira påsk? Här snöar det vilt, stora fluffiga flingor. tjusigt men typiskt när man hoppas på varmt, vi ska vara 11 pers och en hund på landet över ägghelgen... kan bli rörigt...

m family goes västerut sa...

Vem är nu F, syftar du på min make eller hade du annan än N med dig?

Vi åker till ett IKEA några timmar bort och ska jaga på0skägg i parken här så som man gör... Hörs.

Anna sa...

Ärligt, jag hade inte varit förvånad om det hade varit era möbler. Men de är säkert också jättefina.

Nu har vi flyttat, det är såååå skönt med trädgård (ja det vet ju du också vid det här laget), lilla älsklingen ligger i vagnen och snarkar utanför fönstret, så kunde man inte göra i stan... Igår var vi ute och gjorde snöänglar och kastade snöboll, mysigt, men vi längtar efter våren. Kram

Annika Munter sa...

Din äkta hälft!