söndag 2 mars 2008

Hålla igång

Vi håller igång skapligt, men det känns som en utmaning att röra sig tillräckligt. Ni vet, från hallen till bilen, parkera nära eller handla drive-thru, från bilen till hallen och så vara hemma igen utan att ha åstadkommit mer än 10 steg. Men så snart det är skönare ute så kommer vi att vara ute i parkerna mer, cykla mer och spela en hel del fotboll (är det verkligen jag som skriver detta?). Vi har en favoritaktivitet 2 gånger i veckan och det är något som kallas Open Gym. Det är en stor gymnastiksal med mjuka mattor, stora bollar, redskap, rutschkana, studsmattor och mycket mer som är öppet under en timme för fri lek. Igår tog vi med pappa F dit som ni ser på bilden.







F springer och har en slinga runt sjöarna här som är bra. Enda faran är när man springer genom bostadsområdet där hundarna ofta har osynliga staket. De har ett halsband som ger hunden en stöt om de går utanför en viss markering. Tydligen säkert, men jag kan förstå att det inte känns helt bekvämt att springa förbi en stor skällande hund som "är lös". Jag skulle också ta en omväg.

Själv har jag ju jazzdansen numera och ska gå på ytterligare step-pass eller liknande en gång i veckan. Till hösten när båda killarna är på skolan kan det nog bli lite mer. Det är mer än jag tränat på många många år. Härligt. Skrivarmamma brukar recensera klädseln på friskis-pass, jag återkommer med rapport härifrån så snart jag kan! Alla anledningar till att gå och träna är väl bra!?

3 kommentarer:

Nina V sa...

Vilken spänstig Fredrik! Och du har börjat på jazzdans igen Linda - vad roligt! Ni kommer komma hem och vara värsta hurtisarna (: Det är fortfarande svårt att fatta att ni ska vara borta så länge, vi saknar redan helgbesöken hos er!

Kramar från Nina.
Pussa på pojkarna från mig.

m family goes västerut sa...

Hej Nina, kul att höra från dig. Vi kollar på resa i maj nu, hörs mer om det!
Kram Linda

Annika Munter sa...

Vad är det jag hör! är i chock! Om jag ska kunna kalla mig själv sportig i fortsättningen får jag lägga i en högre växel. Vasaloppet gick av stapeln idag, gissa vem som kommer åka nästa år - jag. Det är faktiskt Saras idé. Otäckt med hundarna. har vilgot föresten fastnat i bollen som Emil i krukan? Det ser för roligt ut. Smack!