torsdag 6 mars 2008

Hemliga beundrare?

Varför träffade inte vi nån ikväll? undrade A innan han somnade. Det är lite ensamt här till och från. F och jag vi har ju varit inställda på det. Men det är klart att inte vår 4-åring förstår varför det är så. A har 5 härliga svenska kompisar här, och de betyder oerhört mycket! Så har han mig och lillebror hela dagarna. Och pappa förstås, men bara två timmar på kvällen och på helgen.

Det är kul att så många läser vår blogg och är intresserade av hur vi har det. Det är fler besökare per dag än jag nånsin kunde tro när jag började. Men vilka är ni som läser egenligen? Det vore jättekul om ni skrev en kommentar ibland. Jag har ju två ständiga kommentatorer som själva är bloggare, Annika som är V´s gudmor och så Skrivarmamman som är en ny bloggbekantskap. Men ni andra, skriv en rad. Så kanske det känns lite mindre ensamt här ibland. Visst kan det vara spännande med hemliga beundrare, men det vore mer värt att veta vilka ni är.


En av besökarna här som jag vet om är Mona och hon har gjort de fina ljuslyktorna på bilden. De tillhör kategorin "mina favoritsaker".

7 kommentarer:

Pernilla sa...

Känner igen det där, mest är det bloggare som kommenterar... Trots många besök så kommer få kommentarer. Vet inte varför, själv har jag ju som du vet svårt att inte kommentera... Jag måste tydligen höras... ;)

Annika Munter sa...

Skrutt Alfred! Pussa honom från mig. Hugo försår fortfarande inte varför vi inte träffar er snart... Han frågade mig senast i helgen om vi inte kunde hälsa på. Det skulle jag gärna vilja jag också.

Ulle sa...

Hej Linda
Har jag lyckats registrera mig.... innan jag skriver något mer....

Anonym sa...

Hej igen, tänkte bara höra av mig efter din uppmaning. Jag hittade din blogg via skrivarmammans blogg. Jag har kommenterat en gång förut, men sen har det inte blivit mer, även om jag läser din blogg varje dag.

Är också småbarnsmamma och har två barn. Jag är göteborgare i grunden men har hunnit med ganska många år i Sthlm innan jag hamnade i Örebro.

Älskar att läsa din blogg därför att det ger mig lite input hur det skulle kunna ha varit för min del. Gillar andra kulturer och "avbrott" från den vanliga vardagen men kan av olika anledningar inte flytta utomlands själv. Då är din blogg ett bra substitut.

Ta hand om dig, hälsningar från Jenny i Örebro.

m family goes västerut sa...

Hej Jenny, tack för din hälsning. Jag började skriva för att familjen därhemma skulle veta och se hur vi har det, men det är jätteroligt att fler kan hitta glädje i bloggen. Måste erkänna att den ger mig otroligt mycket glädje, att skriva blir ett avbrott i min vardag här, och en länk till omvärlden i denna lilla stad. Vi har två Starbucks här, och den ena är rätt fin inredd så nån dag ska jag dit och få lite cafékänsla, det saknar jag annars. Kul att du är här, ha det så bra.
Linda

Anonym sa...

Hej,
Efter att du skickade mig länken till din blogg har jag läst den nästan varje vecka. Det är så spännande att att läsa om de kulturella skillnader ni får uppleva i USA. Ha det bra!

Kram,
Mia, Åland

Anonym sa...

Jag har din blogg i min RSS läsare, har precis börjat läsa och försöker nu läsa ikapp från mars till nutid...